با Thunderbolt Share اینتل، دو کامپیوتر می‌توانند ازطریق کابل USB یک‌دیگر را کنترل کنند با Thunderbolt Share اینتل، دو کامپیوتر می‌توانند ازطریق کابل USB یک‌دیگر را کنترل کنند

 | تاریخ ارسال: 1403/3/6 | 
اینتل با معرفی Thunderbolt Share، انتقال مؤثر و پرسرعت فایل را با استفاده از کابل بین دو کامپیوتر ممکن می‌کند.

اینتل قصد دارد تا با ارائه‌ی قابلیت Thunderbolt Share، روند انتقال فایل بین دو کامپیوتر را متحول کند. به گفته‌ی اینتل، Thunderbolt Share یک برنامه‌ی اختصاصی است که مجوز استفاده از آن به تولیدکنندگان لپ‌تاپ، کامپیوترهای دسکتاپ و لوازم جانبی ارائه می‌شود.

برای استفاده از Thunderbolt Share کافی است تا برنامه‌ی آن را روی دو کامپیوتر مجهز به تاندربولت ۴ یا ۵ نصب و آن‌ها را با یک کابل تاندربولت به هم متصل کنید.

پس از اتصال دو کامپیوتر توسط کابل تاندربولت، ماوس، کیبورد، صفحه‌نمایش، فضای ذخیره‌سازی و سایر لوازم جانبی USB در بین دو دستگاه به اشتراک گذاشته می‌شوند.

با استفاده از Thunderbolt Share، فایل‌ها با سرعت بسیار بالا منتقل می‌شوند و همگام‌سازی داده‌ها انجام خواهد شد. این برنامه امکان اشتراک‌گذاری اتصال اینترنت را فراهم نمی‌کند.

با استفاده از Thunderbolt Share می‌توانید صفحه‌نمایش یک کامپیوتر را با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه با تأخیر کم و بدون فشرده‌سازی، روی کامپیوتر دیگر نمایش دهید.

جیسون زیلر، مدیر بخش تاندربولت اینتل، می‌گوید: «اتصالات USB ۴ و تاندربولت ۳ ممکن است با این برنامه منطبق باشند، اما ما هیچ تضمینی مبنی‌بر پشتیبانی از این اتصالات نمی‌دهیم.»

اینتل برای ارائه‌ی انحصاری Thunderbolt Share با سخت‌افزارهای جدید، هزینه‌ی مجوز اضافی از تولیدکنندگان (OEM) دریافت خواهد کرد.

اجبار به خرید کامپیوتر یا لوازم جانبی خاص تاندربولت برای بهره‌مندی از فناوری تاندربولت Share، کاربرد آن را محدود می‌کند. به گفته‌ی اینتل با خرید هر کامپیوتر مجهز به تاندربولت Share یک مجوز دوم و با خرید هر یک از لوازم جانبی مجهز به این فناوری، دو مجوز اضافی دریافت می‌شود.

ایسر، لنوو، ام‌اس‌آی و ریزر به همراه شرکت‌های Belkin و Kensington و Plugable و Promise Technology اولین شرکای کامپیوتری اینتل در این زمینه هستند.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 135 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر