Parallels Desktop 18 نصب ویندوز 11 را در مک‌های مجهز به تراشه‌های اینتل آسان می‌کند Parallels Desktop ۱۸ نصب ویندوز ۱۱ را در مک‌های مجهز به تراشه‌های اینتل آسان می‌کند

 | تاریخ ارسال: 1401/6/14 | 
جدیدترین به‌روزرسانی مجازی‌ساز Parallels Desktop، امکان نصب آسان‌تر ویندوز ۱۱ روی مک‌های مجهز به تراشه‌های اینتل را فراهم می‌کند.

Parallels جدیدترین نسخه‌ی Parallels Desktop را برای مک منتشر کرده است که شماره‌ی نسخه‌ی آن را به ۱۸ می‌رساند. این آپدیت پیشرفت‌های درخورتوجهی در تجربه‌ی ماشین‌ مجازی مک ارائه می‌دهد. ازجمله قابلیت‌های جدید این مجازی‌ساز می‌توان به اجرای بهتر بازی‌ها در ویندوز و پشتیبانی بهتر از نمایشگرهای پروموشن اپل و عملکرد ارتقایافته اشاره کرد. این به‌روزرسانی به‌طور‌کامل با macOS Ventura نیزسازگاری دارد؛ بنابراین، می‌توانید Parallels Desktop را به‌راحتی روی آن اجرا کنید.

فهرست تغییرات نسخه‌ی جدید Parallels Desktop بسیار جالب است. شاید مهم‌ترین قابلیت این به‌روزرسانی ساده‌سازی نصب ویندوز ۱۱ روی مک‌های مبتنی‌بر تراشه‌های اینتل باشد که با کلیک ساده آغاز می‌شود. اکنون می‌توانید ماشین‌مجازی ویندوز ۱۱ را راحت‌تر دانلود و نصب کنید؛ اما این ویژگی هنوز برای مک‌های مبتنی‌بر تراشه‌های سری M اپل دردسترس نیست؛ زیرا مایکروسافت رسماً فایل‌های نصب را برای نسخه‌های مجهز به تراشه‌های مبتنی‌بر معماری‌های Arm توزیع نمی‌کند. برای این کار، همچنان باید آخرین بیلد را از وب‌سایت ویندوز اینسایدر دانلود کنید، بااین‌همه، در مک‌های سری M می‌توانید نسخه‌ی مدنظر ویندوز ۱۱ خود را هنگام نصب انتخاب کنید.

XDA می‌نویسد Parallels Desktop ۱۸ از نمایشگرهای پروموشن روی ماشین‌های مجازی ویندوزی بهتر پشتیبانی می‌کند. اگر مک شما به نمایشگر پروموشن مجهز باشد و نرخ نوسازی پنل را در سیستم‌عامل مک تغییر دهید، ویندوز نیز نرخ نوسازی خود را برای مطابقت با آن، به‌طور‌خودکار تغییر خواهد داد؛ بنابراین، تجربه‌ی کاربری نرم و روانی ارائه می‌دهد.

Parallels پشتیبانی از کنترلرهای بلوتوث را نیز به این نسخه اضافه کرده است و به‌عنوان مثال می‌توانید کنترلر بی‌سیم ایکس‌باکس را به سیستم متصل کنید. اگر بازی با ماوس و کیبورد را ترجیح می‌دهید، دقت اجرای بازی‌ها در این حالت بیشتر خواهد بود.
 

همچنین، آپدیت جدید Parallels Desktop پشتیبانی بهتری برای دستگاه‌های USB ۳.۰ ارائه می‌دهد؛ ازاین‌رو، می‌توانید از سخت‌افزاری مثل وب‌کم و کارت‌های ضبط برای پخش جریانی در داخل ماشین مجازی استفاده کنید. افزون‌براین، درایور شبکه‌ی به‌کاررفته برای ویندوز و لینوکس، اکنون از فریم‌های جامبو اترنت پشتیبانی می‌کند. این نسخه نیز از بوت شبکه برای ماشین‌های لینوکس مبتنی‌بر Arm پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های آپدیت اخیر Parallels Desktop که البته فقط در نسخه‌ی پرو آن ارائه شده، امکان اختصاص رم و هسته‌های پردازشی بیشتر به ماشین مجازی ویندوز در مک استودیو مجهز به تراشه‌ی M۱ Ultra است. شما می‌توانید حداکثر ۱۸ هسته‌ی پردازنده و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم را به ماشین‌ مجازی مدنظرتان اختصاص دهید که درنتیجه سرعت عملکرد ویندوز ۱۱ را تا ۹۶ درصد افزایش خواهد داد. پیش‌ازاین، مک‌های سری M فقط می‌توانستند تا ۸ هسته‌ی پردازنده و ۳۲ گیگابایت رم به ماشین‌ مجازی اختصاص دهند.

از دیگر ویژگی‌های نسخه‌ی ۱۸ مجازی‌ساز Parallels Desktop می‌توان به بهبود پوشه‌های مشترک برای سازگاری بهتر با برنامه‌های ویندوزی مبتنی‌بر تراشه‌های اینتل در مک‌های سری M و تغییرات در طراحی ظاهری و تنظیمات آسان‌تر شبکه اشاره کرد.

فهرست کامل تغییرات جدید Parallels Desktop ۱۸ در این پیوند ارائه شده است. شما می‌توانید با مراجعه به‌ وب‌سایت رسمی Parallels، لایسنس رسمی آن را بخرید و از آن استفاده کنید. اگر پیش‌ازاین مجوز استفاده از این مجازی‌ساز را خریده‌اید، ارتقا به نسخه‌ی ۱۸ برایتان تا ۱۸ ماه دیگر رایگان خواهد بود.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 563 بار   |   دفعات چاپ: 72 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر