راهنمای کامل حذف تاریخچه در مرورگر های کروم، فایرفاکس، EDGE و …

 | تاریخ ارسال: 1397/8/28 | 

حذف تاریخچه در مرورگر GOOGLE CHROME

برای دسترسی سریع به منوی Clear Browsing Data، دکمه های CTRL + SHIFT + DEL را در صفحه کلیدتان فشار دهید. مواردی را که میخواهید پاک کنید و همچنین بازه زمانی را که می خواهید اطلاعاتتان از آن زمان پاک شود را انتخاب کنید سپس روی دکمه Clear browsing data کلیک کنید تا اجرا شود.

مسیر دیگری هم برای این تنظیمات در کروم وجود دارد بدین صورت که روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید، سپس Settings را از منو انتخاب کنید. در پنجره Settings، پایین بروید و Advanced را کلیک کنید. در زیر Privacy and security، روی Clear browsing data کلیک کنید تا منوی نمایش داده شده در بالا باز شود.

حالا به صفحه قبل بازگردید و این بار Content Setting را کلیک کنید در این منو، هر وقت که از مرورگر خود خارج می شوید، می توانید کوکی ها را پاک کنید و یا می توانید کوکی ها را به صورت جداگانه حذف کنید.
روی Cookies کلیک کنید و اسلایدر کنار Keep local data only until you quit your browser را حرکت دهید تا تا رنگ آن آبی شود. برای حذف داده های مرورگرتان به صورت یک به یک، گزینه All cookies and site data در پایین آن منو انتخاب کنید و اطلاعات مربوطه را یکی یکی حذف نمایید. شما همچنین می توانید کوکی های شخصی را در هنگام خروج پاک کنید. فقط سایت های مربوطه را در قسمت Clear on exit وارد کنید.

برای پاک کردن کش (cache) گوگل کروم، می توانید از منوی Clear Browsing Data که در بالا ذکر شده استفاده کنید.

حذف تاریخچه در مرورگر MOZILLA FIREFOX

برای اینکه به طور دستی تاریخچه مرورگر خود را در فایرفاکس پاک کنید، کلید های CTRL + SHIFT + DEL را در صفحه کلیدتان بطور همزمان فشار دهید. این یک راه سریع برای پاک کردن اطلاعات اخیر است.
پیکان کنار Details را کلیک کنید. اطلاعاتی را که می خواهید حذف کنید را انتخاب نمایید و سپس با استفاده از منوی Time range to clear بازه زمانی مورد نظر را نیز انتخاب و سپس Clear Now را کلیک نمایید تا عملیات اجرا گردد.

برای اینکه تاریخچه مرورگر بصورت اتوماتیک پاک گردد، بر روی آیکن همبرگر(سه خط افقی) در سمت راست بالا کلیک کنید تا منوی فایرفاکس باز شود. Options را انتخاب کنید، به Privacy بروید، و در منوی کشویی زیر History، گزینه Never remember history را انتخاب نمایید تا هیچگاه تاریخچه ذخیره نگردد یا گزینه Use custom settings for history را انتخاب و سپس گزینه Clear history when Firefox closes را انتخاب کنید تا فقط زمانی که شما از مرورگرتان خارج می شوید تاریخچه پاک گردد.

شما همچنین با کلیک کردن Setting در تصویر بالا می توانید اطلاعات بیشتری را در هنگام بسته شدن مرورگرتان پاک کنید.

حذف تاریخچه در مرورگر MICROSOFT EDGE

برای مدیریت تاریخچه مرورگرتان در Edge، کلیدهای CTRL + SHIFT + DEL را فشار دهید. همانطور که در دو مرورگر قبلی هم مشاهده کردید، این یک میانبر استاندارد است که در همه مرورگرهای اصلی استفاده می شود.

مسیر دیگری نیز وجود دارد سه نقطه عمودی در بالا سمت راست را کلیک کنید گزینه Settings را انتخاب کنید و در زیر Clear browsing data، گزینه Choose what to clear button را فشار دهید.

اطلاعاتی را که می‌خواهید پاک کنید را انتخاب کرده و برای اجرای آن clear را کلیک کنید. اگر می خواهید با هر بار بستن مرورگرتان این اطلاعات پاک شود گزینه Always clear this when I close the browser را در حالت on قرار دهید. اگر می خواهید کوکی ها و فایل های ذخیره شده خود را حفظ کنید و فقط می خواهید تاریخچه وبگردی تان را پاک کنید، باید از طریق تب History اینکار را انجام دهید. آیکونی را که در بالای تصویر پایین، آبی رنگ می باشد را فشار دهید، سپس با کلیک کردن روی نماد ساعت، به History بروید. در اینجا گزینه Clear history را مشاهده خواهید کرد.

حذف تاریخچه در مرورگر INTERNET EXPLORER 11

همانند تمام مرورگرهای قبلی، میانبر صفحه کلید برای پاک کردن تاریخچه در اینترنت اکسپلورر کلیدهای CTRL + SHIFT + DEL می باشد. در حالی که اینترنت اکسپلورر اجازه نمی دهد که فقط داده های اخیر را حذف کنید، گزینه دیگری را ارائه می دهد: ذخیره اطلاعات وب سایتهای که در لیست Favorites قرار گرفته اند، که با انتخاب گزینه Preserve Favorites website data در تصویر پایین امکان پذیر است.

 
برای تنظیم حذف خودکار اطلاعات خود در اینترنت اکسپلورر، روی آیکون ابزار در بالا سمت راست کلیک کنید (یا ALT + X را فشار دهید) و Internet options را انتخاب کنید. در تب General زیر Browsing history، گزینه Delete browsing history on exit را انتخاب کنید. روی دکمه Delete کلیک کنید تا پنجره ای که در بالا نشان داده شده باز شود تا چیزی را که میخواهید حذف شود انتخاب کنید.

شما می توانید حتی با رفتن به تب Advanced، و انتخاب گزینه Empty Temporary Internet Files… فایلهای Temporary Internet خود را با بسته شدن مرورگرتان پاک کنید.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8727 بار   |   دفعات چاپ: 879 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر