ابتدا از اتصال کابل شیکه به کامپیوتر و پریز شبکه اطمینان حاصل نمایید و از مرحله 3 ادامه دهید
درصورتیکه آیکن اتصال به شبکه (سمت راست کنار ساعت کامپیوتر) مطابق شکل زیر(علامت ضربدر) بود مشکل را از طریق راهبر IT واحد خود پیگیری نمایید.
مرورگر فایرفاکس(Firefox) یا کروم(Chrome) را باز کرده و آدرس https://10.10.10.10:8090 را وارد کنید و نام کاربری و پسورد را وارد کنید و این صفحه را نبندید. در صورتیکه این صفحه باز نشد به مرحله 4 بروید.
بر روی آیکن شبکه کنار ساعت کامپیوتر راست کلیک کرده و سپس روی Open Network and Sharing Center کلیک کنید.
سمت چپ صفحه روی گزینهChange adapter settings کلیک نمایید.
در صفحه باز شده روی کارت شبکه دو بار کلیک نموده و گزینه Details را انتخاب نمایید. مطابق شکل زیر
مطابق شکل زیر IPv4 Address و GateWayDefault باید با 192.168 شروع شده باشد و DNS باید 172.16.0.2, 172.16.0.3 172.16.0.2,باشد. مطابق شکل زیر
در صورتی کهIP دریافت نکردهاید بر روی کارت شبکه راست کلیک کرده و گزینهProperties را انتخاب نمایید. مطابق شکل
روی گزینهInternet Protocol Version4 (TCP/IPv4) دو بار کلیک کرده و مطابق شکل شماره ۲و۳ انتخاب نمایید.
در آخر کارت شبکه راDisable و مجدداًEnable نمایید. مطابق شکل زیر
در صورتی که بعد از گرفتن آی پی مطابق مرحله 7 به اینترنت وصل نشدید بر روی لینک پاک کردن کش مرور گر کلیک کنید.
نشانی مطلب در وبگاه مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات: http://khu.ac.ir/find-31.24752.57608.fa.html برگشت به اصل مطلب