• افزونه OneNote:
تولید محتوای آموزشی و تمرین توسط اساتید برای استفاده دانشجویان با امکاناتی نظیر:
- اضافه کردن ویدئو
- اضافه کردن لینک های تولید شده توسط افزونه sway
- اضافه کردن لینک
- طرح پرسش و پاسخ
- اضافه کردن جداول و ...
(قالب های پیش فرضی با چند موضوع در این افزونه قرار دارد که می توان از این قالب ها استفاده نمود یا از ابتدا اقدام به طراحی قالب مورد نظر نمود.)
• افزونه Teams:
این محصول مایکروسافت یک پلتفرم همکاری و ارتباطات برای کسب و کارها، تیمهای حرفهای و همچنین سازمانها است. کاربران میتوانند در این برنامه به چندین تیم مختلف سوییچ کنند که هر یک از آنها کاربران و کانالهای مخصوص به خود را دارند. برخی از ویژگیهای Microsoft Teams به شرح زیر است:
- کانالهای متنی که اعضای تیم میتوانند در آنها عضو شوند و دنبال کنند.
- برنامهریزی و زمانبندی جلسات و کنفرانسها
- تماس صوتی و تصویری
- اشتراکگذاری نمایشگر در تماسها
- اشتراک اسناد و همکاری با سایر اعضا
از طریق ادغام با برنامههایی مانند OneDrive وWord ، شما میتوانید اسناد را درون کانالهای Teams آپلود کنید تا اعضا بتوانند آنها را ویرایش کنند.
• افزونه Class Notebook:
شامل امکاناتی نظیر :
- ایجاد کلاس های درس
- اضافه یا کم کردن دانشجویان
- اضافه یا کم کردن استاد درس
- مدیریت Notebook
- به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط افزونهOneNote با دانشجویان
- Assign کردن تمرینات به دانشجویان و نمره دهی به آنها
- تعریف پروژه های کلاسی
- اختصاص فضا های ذیل به اساتید و دانشجویان:
- دانشجویان و اساتید با هم کار کنند(امکان ویرایش محتوا برای استاد و دانشجو)
- انتشار محتوای دروس برای دانشجویان(امکان ویرایش محتوا فقط برای استاد، دانشجویان فقط امکان مشاهده مطالب را دارند.)
- یک فضای اختصاصی برای هر دانشجو(امکان ویرایش محتوا برای استاد وجود دارد در ضمن هر دانشجو تنها امکان ویرایش محتوای خود را دارد و نمی تواند Notebook سایرین را مشاهده کند.)
• افزونه Mail:
صندوق پست الکترونیکی با امکاناتی نظیر:
- ارسال و دریافت ایمیل
- ایجادگروه (اختصاص فضای اشتراکی برای تیم ها جهت ایمیل ها، اسناد و رویدادهای برنامه ریزی شده)
گروه به دو دسته تقسیم می شود:
۱. گروه استاندارد (Standard group)
۲. جامعه آموزشی حرفه ای (Professional learning community)
- تعریف توضیحاتی مختصر در مورد فعالیت گروه تشکیل شده
- ایجاد سطح دسترسی ( سایرین به مطالب دسترسی داشته باشند یا فقط اعضای گروه)
- تعریف زبان مورد استفاده اعضای گروه
- امکان ارسال کلیه پیغام ها و رخداد های گروه به صندوق پست الکترونیکی همه اعضا
• افزونه Calendar:
تقویم با امکاناتی نظیر:
- اضافه کردن تقویم تعطیلات
- اضافه کردن تقویم دوم
- اضافه کردن تقویم های مورد علاقه مرتبط با پیگیری رویدای خاص (ورزشی ، هنری و ...)
- امکان تعریف قرار ملاقات و برنامه ریزی آنها جهت یاد آوری
- امکان به اشتراک گذاری تقویم با سایر اعضای سازمان
ابزاری جهت ارائه تحت وب :
کاربر می تواند مطالب و تصاویر را برای یک ارائه با هم ادغام کند (مناسب استفاده در مرورگرها و دستگاههای گوناگون). محتوای مورد نظر را نیز می تواند از ابزار ها و منابع اینترنتی مانند یوتیوب،فیسبوک،One drive و توییتر انتخاب کند همچنین ابزار هایی جهت ویرایش تصاویر و ویدئو در اختیار کاربر می باشد.
هنگام شروع ایجاد یک طرح جدید گزینه های ذیل پیش روی کاربر می باشد:
- ایجاد یک طرح جدید
- ایجاد طرح از روی عنوان
- ایجاد طرح از طریق سند های ( (Document موجود
- ایجاد طرح از روی قالب های پیش فرض این قسمت شامل موارد ذیل می باشد.
- بلاگ
- رزومه
- مجموعه عکس
- و ...
• افزونه Word:
متداول ترین برنامه واژه پرداز با امکان تایپ و قالب بندی متن ها، رسم جداول ،افزودن تصاویر،صفحه آرایی و غیره
با امکان به اشتراک گذاری و ذخیره محتوای تولید شده در افزونه OneDrive
• افزونه Excel:
برای پردازش دادههای عددی و متنی کاربرد دارد. جدولی که کاربر می تواند بنا به نیاز خود برای هر سلول از آن داده تعریف کند، فرمول نویسی کند، ظاهر هر سلول را به دلخواه تغییر دهد و یا محدودیت های دسترسی برای هر سلول تعریف کند.
با امکان به اشتراک گذاری و ذخیره محتوای تولید شده در افزونه OneDrive
• افزونه PowerPoint:
نرم افزاری ساده و بسیار کاربردی برای ساخت برنامه های چند رسانه ای کوچک جهت ارائه در سمینار ها و کنفرانس ها
با امکان به اشتراک گذاری و ذخیره محتوای تولید شده در افزونه OneDrive
• افزونه Form:
با قابلیت ایجاد پرسشنامه و کوییز بسیار کاربردی، طراحی سوالات در هردو بخش پرسشنامه و کوییز بسیار راحت و شماتیک می باشد. از ویژگی های دیگر این افزونه امکان استفاده از لینک فرم های تولید شده و به اشتراک گذاری آنها در بستر وب و شبکه های اجتماعی می باشد.
• افزونه Planner:
ابزاری وب محور است، بوسیلهی آن می توان پروژه ای را تعریف کرد و بر پیشرفت کارهای مختلف نظارت نمود و انجام آن ها را توسط افراد مشاهده کرد. با استفاده از این ابزار میتوان از اتمام به موقع یک پروژه اطمینان حاصل کردو هماهنگی بهتری بین اعضای مختلف گروه ها در سازمان ایجاد کرد.
بعد از تعریف پروژه با چندین بخش روبرو هستیم:
Board:
تعریف وظایف و نقشه راه همچنین تنظیم تاریخ برای اجرای Task مورد نظر
Chart:
نمایش نموداری از وظایف تعریف شده و میزان پیشرفت آنها در پروژه
Notebook:
توضیحات در مورد روند اجرای پروژه ویادداشت نویسی و ...
و بخش های دیگری مانند :
Conversation, Files, Calendar, members,
اعضا ، تقویم ،فایل ها و سند ها،گفتگوها
• افزونه People:
ارتباط با مخاطبین- کارکنان سازمان ، اساتید، دانشجویان ، گروه های کاری تعریف شده در سایر بخش ها
در قسمت مدیریت این بخش میتوان به سایر شبکه های اجتماعی متصل شد واز آن طریق مخاطبان را به لیست اضافه کرد.دسته بندی هایی نیز در این بخش وجود دارد :
- مخاطبینی که بیشترین ارتباط را با آنها داریم.
- مخاطبینی که در تقویم امروز با آنها قرار ملاقات داریم.
- مخاطبین مورد علاقه برای دسترسی ساده و سریعتر
- و غیره
• افزونه Task:
ایجاد وظایف و تعریف تنظیمات برای آن که شامل بخش های ذیل می باشد:
- شرح خلاصه ای از اقداماتی که باید انجام داد
- تنظیم زمان یادآوری برای انجام وظیفه یا کار مورد نظر
- تنظیم تکرار یاد آوری برای انجام کار
- انتخاب عنوان
- و ....
• افزونهVideo :
به اشتراک گذاشتن ویدئو ، در مرحله نخست ایجاد کانال، تعریف یک نام و پیش زمینه برای کانال جهت به اشتراک گزاری فایل های ویدئویی تنظیماتی نیز برای کانال ایجاد شده تعریف شده است که می توان آنها را تغییر داد.
تنظیمات عمومی
تنظیمات دسترسی ها
تنظیمات Spotlight
تنظیمات Yummer (شبکه اجتماعی)
• افزونه SharePoint :
شیرپوینت بستر مناسبی برای راهکارهایی چون پورتال داخلی، مدیریت فایل ها و اسناد، تعاملات تیمی، شبکه های اجتماعی، اکسترانت، وب سایت ها و جستجوی سازمانی میباشد. با توجه به رابط کاربری Web base بودن، دسترسی از طریق اینترنت و در بیرون سازمان را فراهم می کند. سازمان ها از این قابلیت برای فرآیندهای سازمانی و یا محیط اشتراکی تعاملات استفاده می کنند.
- امکان دسترسی به گروه و کانال ویدئویی که در بخش های دیگر Office 365 تعریف شده اند.
- ایجاد یک Team site برای تامین همه نیازهای تیم ،همکاری اعضای تیم،به اشتراک گذاری اسناد، پیگیری مکالمات اعضا، نگه داشتن یک تقویم به اشتراک گذاشته شده و مدیریت وظایف پروژه.
تنظیمات ایجاد Team site :
- تعریف نام
- تعریف دسترسی اعضای سازمان
- توضیح مختصر در مورد فعالیت تیم
- اضافه کردن نام یا ایمیل ایجاد کننده سایت
- اضافه کردن اعضا
• افزونه Delve :
دسترسی به اسنادی که دیگران بر روی آن کار میکنند و مجوز دیدن آنها به ما داده شده است.همچنین دسترسی به اسنادی که توسط خودمان در سایر قسمت های Office 365 ساخته شده است. با گذر زمان این اپلیکیشن مطالبی که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید را نیز برای شما به نمایش میگذارد اما نکتهی جالب این است که این اپلیکیشن برای یادگیری علایق شما با مرورگر هیچ تبادل دادهای انجام نمیدهد.
• افزونه Newsfeed & Yummer :
جهت دنبال کردن فعالیت های افراد، وبلاگ ها و... می توان از برنامه Newsfeed استفاده کرد.
Yummer شبکه ای اجتماعی است که جهت برقراری ارتباط بین اعضای سازمان می توان از آن استفاده کرد.
- قابلیت ایجاد گروه داخل سازمان
- قابلیت ایجاد گروه برای افرادی خارج از سازمان
- ارسال پیغام برای فرد یا گروهی خاص
• افزونهPowerApps :
اضافه کردن برنامه های کاربردی که به شما درانجام امور کمک میکند و اتصال آنها به خدماتی که در حال حاضر از آنها استفاده می کنید،. به طور کلی میتوان از طریق این افزونه به سایر برنامه کاربردی دسترسی پیدا نموده و از آنها استفاده کرد.
• افزونه Flow :
خودکارسازی وظایف با یکپارچه سازی برنامه های مورد علاقه با قابلیت هایی نظیر :
- ذخیره پیوست های ایمیل های Office 365 در OneDrive
- ارسال هشدار (Notification) زمانی که ایمیلی از رییس تان برایتان ارسال می شود.
- ایجاد یک یادداشت سریع برای ایمیل های مهم
- اتمام کاری از منزل و ایمیل به رییس
• افزونه OneDrive:
به کاربران این امکان را میدهد که فایلهای خود را به صورت خصوصی، اشتراک با برخی افراد و یا به صورت عمومی آپلود کنند. برای دسترسی به فایلهایی که به صورت عمومی منتشر شدهاند نیازی به حساب کاربری مایکروسافت نیست.
• افزونه Dynamic 365:
برنامه ای جهت رشد، تکامل، و تبدیل هر بخشی از کسب و کار برای بهتر دیده شدن در بازار در حال تغییر وشناخت بهتر نیازهای مشتریان یا کاربران با استفاده از Microsoft AppSource یا PowerApps میتوان نرم افزار های مرتبط با نوع نیازمان را انتخاب و در برنامه Dynamic ۳۶۵ اضافه کنیم AppSource. شامل سه بخش می باشد که هرکدامشان مجددا به زیر بخش هایی در موضوعات مختلف تقسیم می شوند.
محصولات، دسته بندی ها ،صنایع
- محصولات (Products) : عملیاتی، مالی ، فروش ،خدمات مشتریان و...
- دسته بندی(Categories): تجزیه و تحلیل ، منابع انسانی ، IT و مدیریت ، بازاریابی ،بهره وری و...
- صنعت((Industries: کشاورزی، خدمات مالی، بهداشت ودرمان و علوم زیستی، تولید و ...