نامههای داخلی شامل مکاتباتی است که بین اعضای یک دبیرخانه مشترک و یا چند دبیرخانه مجزا در یک سازمان مبادله میشود و با ثبت، بهصورت رسمی شمارهگذاری، بایگانی و ارسال میگردند.
جهت ثبت نامههای دریافتی، گزینه «ثبت نامه داخلی» را پس از انتخاب منوی عملیات از دیدگاه من انتخاب نمایید. صفحه «دیدگاه من» از منوی شروع قابل دسترسی میباشد.
همانطور که در شکل زیر مشاهده میکنید این صفحه علاوه بر لبه اصلی دارای لبههای فرستنده/ مشخصات/ گیرندگان/ الحاقات/ نامه رسانی/ مراجع میباشد که برای دسترسی آسان و سریعتر به سایر بخشهای لبه اصلی ایجاد شدهاند. همچنین با کلیک بر روی دکمه آخرین شماره، شمارهگذاری نامه براساس آخرین شماره ثبت شده، امکانپذیر میباشد. شایان ذکر است با استفاده از دکمه سنجاق (که با نگهداشتن ماوس بر روی لبه ظاهر میشود) وجود در مجاورت هر یک از لبههای ذکر شده بالا، میتوان آن لبه را انتخاب نمود تا پس از گشودن این صفحه فلیدهای مربوط بهصورت پیشفرض نمایش داده شود.
بخش فرستنده در این بخش اطلاعات شخص فرستنده از قبیل کارمند و اندیکاتور بهصورت پیش فرض درج شده است. که در صورت نیاز تعویض اطلاعات این فیلدها با فشردن دکمه فلش کناری، امکانپذیر میباشد.
بخش مشخصات در این بخش مشخصات نامه از قبیل نوع نامه (پستی، فکس و غیره)، سطح امنیت نامه و اولویت آن تعیین و انتخاب میشود.
بخش درج مشخصات فایل متن در این بخش ابتدا ساختار تاریخ مندرج در نامه (استفاده از تاریخ موجود در تنظیمات شخصی، تقویم فارسی، میلادی و غیره) و سپس نوع پیوست (اتوماتیک، دارد یا خیر و غیره) انتخاب و تعیین میشود.
بخش گیرندگان با کلیک بر روی دکمه + موجود در فیلدهای اصل، رونوشت و رونوشت مخفی؛ گیرندگان اصل، رونوشت و رونوشت مخفی نامه انتخاب میشوند.
بخش اطلاعات در این بخش اطلاعات نامه از قبیل تاریخ ارسال نامه، موضوع و خلاصهای از محتوای نامه و کلیدواژه (جهت تسریع در امر جستجو و گزارشگیری) را تعیین و درج نمایید.
بخش الحاقات در بخش الحاقات برای اضافه نمودن فایلهای متن کافیست با کلیک بر روی دکمه + در فیلد فایل متن، فایل مورد نظر را از رایانه خویش انتخاب و درج نمایید. همچنین برای درج سایر الحاقات و فایلهای پیوست از قبیل تصاویر، صوتی و غیره روی دکمه + در فیلد پیوستها کلیک کرده و فایلهای مورد نظر را انتخاب و درج کنید. شایان ذکر است با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag And Drop) نیز میتوان الحاقات نامه را از روی سیستم خود به نامه اضافه نمایید. پس از این امر سیستم از کاربر سوال خواهد کرد، فایل مورد نظر را به عنوان فایل متن در نظر بگیرد یا پیوست.
بخش مراجع در این بخش با کلیک بر روی دکمه اطلاعات مربوط به مرجع نامه شامل فیلدهای مرجع نامه (پیرو، عطف و غیره)، شماره نامه، تاریخ و نوع مرجع نامه (ثبت شده/ بازیابی شده) در هر سطر انتخاب و تکمیل میشود. در صورت درج شماره و تاریخ مرجع، با کلیک روی دکمه موجود در ستون مشاهده میتوانید صحت وجود نامه را بررسی نمایید. همچنین در صورت عدم درج اطلاعات در ستونهای شماره و تاریخ، میتوانید با کلیک روی دکمه ... موجود در ستون انتخاب به جستجو و گزارشگیری نامههدایت شده و نامه مورد نظر را انتخاب نمایید. و در صورتی که همزمان از دو دکمه Ctrl و ... استفاده کنید، برای انتخاب نامه، به صفحه آرشیو نامههای شخصی هدایت خواهید شد.
موجودیتهای مرتبط در این بخش پس از انتخاب نرمافزار (که در صورت تهیه لایسنس آن قادر به مشاهده این قسمت خواهید بود)، موجودیت مرتبط با نامه را انتخاب کنید.
پس از تکمیل تمامی فیلدهای مورد نیاز روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نشانی مطلب در وبگاه مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات: http://khu.ac.ir/find-31.24630.57261.fa.html برگشت به اصل مطلب