راهبرد ۱: تامین زیرساخت های نرم افزاری دانشگاه
ردیف |
عنوان فعالیت/ اقدام |
کارشناس مرتبط |
شرح اقدامات |
۱- | ارتقاء سرویس پرتال دانشگاه | خانم کریمی |
✓ بررسی وضعیت سامانه تارنمای (وب سایت) دانشگاه خصوصاً از جنبه های فنی ارتباطی، امنیتی و نظرسنجی در خصوص مشکلات عملکردی و بصری این سامانه
✓ تهیه گزارش کامل از وضعیت پرتال واحدها به تفکیک و ارائه در جلسه مدیران دانشگاه
✓ تهیه گزارشات از تجربه کاربری هر زیر پرتال و اعلام نواقص و ارایه پیشنهادات اصلاحی بصورت گزارش تفصیلی و ارسال به تمام معاونت ها و دانشکده ها جهت اعمال (آقای دکتر شنبه زاده)
✓ اقدام به تغییر زیرپرتال مرکز فاوا (خانم گلی)
✓ تشکیل کارگروه فاوا و ارائه توضیحات به کارشناسان معاونت ها ✓ تقویت امکانات پرتال: - راه اندازی درگاه پرداخت الکترونیک
- راه اندازی فرم نظر سنجی - برقراری اتصال بین پرتال و سامانه گلستان - بهبود نسخه موبایل پرتال - اتصال پرتال به اکتیو دایرکتوری - امکان ایجاد صفحه شخصی برای اساتید بغیر از صفحه پرتال - ثبت پرتال در google analytics جهت مانیتور دقیق وضعیت سایت ✓ هماهنگی باشرکت درخصوص طراحی مجدد (طی قرارداد جدید) ! جمع آوری نیازمندیهای و انتظارات معاونت ها و دانشکده ها
? تهیه پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات درخصوص پرتال ? طراحی مجدد رابط کاربری با تجربه کاربری مناسب
? دریافت تاییدیه از ذینفعان ? استقرار نسخه اصلاح شده ? تدوین ساختار و فرآیندهای تامین محتوا ? تدوین ساختار و فرآیندهای ورود اطلاعات ? استخراج و جمع آوری خدمات واحدها و درج آنها در پرتال بصورت الکترونیکی
|
۲- | راه اندازی ایمیل سرور جدید | خانم گلی |
✓ بررسی وضعیت موجود سامانه ایمیل فعلی دانشگاه از دیدگاه فنی، تهیه برنامه رفع مشکلات و یا تغییر سامانه (با توجه به شرایط)
✓ مطالعه سامانه های مطرح سرویس دهنده ایمیل
✓ بررسی شرکت های متعدد ارائه دهنده سرویس ایمیل در کشور و تشکیل جلسه با شرکت ها و دریافت پیش فاکتورها و خدمات جهت بررسی
✓ انعقاد قرارداد با شرکت پردیس پارس✓ راه اندازی ایمیل سرور جدید بر روی سرورهای دانشگاه به آدرس mail.khu.ac.ir ✓ انتقال اطلاعات از سامانه قدیم به جدید ✓ راه اندازی SMGجهت فیلترینگ ایمیل های نامناسب و غیر اخلاقی
✓ مانیتورینگ ایمیل در SMG✓ اطلاع رسانی در دانشگاه در خصوص راه اندازی و ارسال گزارشات و نظرات به آدرس email_repkhu.ac.ir ✓ امکان بهره برداری از ایمیل دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی ✓ ساخت بیش از ۱۵۰۰ ایمیل جدید ✓ ایجاد فرم درخواست ایمیل و بازیابی پسورد در پرتال مرکز فاوا ✓ ایجاد فرم تمدید ایمیل برای دانشجویان فارغ التحصیل ✓ مرتب سازی ایمیل دانشجویان بر اساس شماره دانشجویی در اکتیو دایرکتوری ✓ ایجاد ou های جدید برای دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی برای راه اندازی سامانه خودکار ایمیل ✓ ایجاد دامنه های مجزا برای ou های ایجاد شده ✓ راه اندازی سامانه گزارشگیری سامانه ایمیل ! راه اندازی سامانه خودکار ایجاد و تغییر پسورد ایمیل ? نظرسنجی |
۳- |
راه اندازی سامانه یکپارچه کتابخانه دانشگاه
|
آقای شیخی و کتابخانه مرکزی |
✓ برگزاری چندین جلسه با مسئولین کتابخانه جهت نیاز سنجی ✓ برگزاری جلسه با شرکت پارس آذرخش (شرکت معرفی شده توسط مسئولین کتابخانه) ✓ مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت ✓ انعقاد قرارداد ✓ نصب سامانه بر روی سرورها ✓ پیکربندی سامانه ✓ انتقال اطلاعات از سامانه قدیم به جدید ! آموزش به کارکنان ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? نظرسنجی |
۴- | راه اندازی سامانه انتشارات دانشگاه | خانم گلی آقای شیخی اداره انتشارات |
✓ برگزاری چندین جلسه با مسئولین و کارشناسان انتشارات جهت نیاز سنجی ✓ اعلام نیازمندی ها به شرکت یکتاوب ✓ دریافت دمو اولیه و اطلاع رسانی به کارشناسان انتشارات ✓ برگزاری جلسه مشترک کارشناسان انتشارات و شرکت یکتاوب ✓ راه اندازی سامانه انتشارات بر روی سرورهای دانشگاه به آدرسpublish.khu.ac.ir ✓ برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان ! انجام پیکربندی و تنظیمات توسط کارشناسان ? انجام فاز تست ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? نظرسنجی |
۵- | راه اندازی سامانه نشریات(مجلات) یکپارچه سبا |
خانم گلی و اداره انتشارات |
✓ برگزاری چندین جلسه با مسئولین و کارشناسان نشریات جهت |
۶- | ایجاد بانک جامع نرم افزاری دانشگاه جهت دانلود |
آقای شیخی | ✓ جمع آوری نرم افزارهای عمومی پرکاربرد ✓ دسته بندی و ذخیره سازی در سرور دانشگاه ✓ راه اندازی ftp server ✓ اطلاع رسانی ! راه اندازی web server ?نظرسنجی |
۷- | نصب و راه اندازی نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه | آقای امیراحمدی(کرج) خانم نیاخلیلی (کرج) آقای شیخی(تهران) |
? نصب و راه اندازی نرم افزار solarwind در تهران و کرج و دریافت گزارشات روزانه و بررسی آنها و ایجاد دسترسی راه دور
? دریافت پنل مدیریت پهنای باند از شرکت پارس آنلاین و بررسی گزارشات مصرف پهنای باند
? بررسی گزارشات مصرف اینترنت و اینترانت از فایروال
? درخواست دریافت پنل مدیریت پهنای باند از فیزیک نظری و عدم همکاری تاکنون
?دریافت پنل مدیریت پهنای باند از فیزیک نظری و بررسی گزارشات مصرف پهنای باند
? ایجاد اتاق مانیتورینگ
? نصب و راهاندازی نرم افزار Manage Engine Op Manager و ایجاد دسترسی راه دور
? نصب نرم افزارهای مانیتورینگ سرورها |
۸- | راه اندازی مکانیزم خودکارسازی گرفتن نسخه پشتیبان از سامانه ها | خانم نیاخلیلی (کرج) آقای امیراحمدی (کرج) آقای شیخی(تهران) |
✓ بررسی وضعیت گرفتن نسخه پشتیبان از سامانه ها ✓ دریافت نسخه پشتیبان از سامانه اتوماسیون چارگون ✓ دریافت نسخه پشتیبان از سامانه گلستان ✓ دریافت نسخه پشتیبان از سامانه پرتال ✓ دریافت نسخه پشتیبان از سامانه ایمیل ✓ دریافت نسخه پشتیبان از سامانه نشریات ✓ دریافت نسخه پشتیبان از دامین کنترلر |
۹- | راه اندازی سامانه دانش آموختگان دانشگاه خوارزمی | خانم کریمی و کانون دانش آموختگان (معاونت فرهنگی) |
✓ برگزاری جلسه با مسئولین دانش آموختگان جهت نیاز سنجی ✓ دریافت نیازمندیها از واحد دانش آموختگان ✓ بررسی نیازمندی ها و تهیه پلتفرم مورد نیاز جهت ارائه به شرکت طراح ✓ دریافت دمو اولیه و اطلاع رسانی به کارشناس دانش آموختگان ✓ ارسال نامه به مسئولین دانش آموختگان جهت دریافت نظرات اصلاحی آنها ! برگزاری جلسه مشترک کارشناسان نشریات و شرکت یکتاوب و عدم حضور مسئولین دانش آموختگان ? برگزاری مجدد جلسه ? راه اندازی سامانه نشریات بر روی سرورهای دانشگاه ? برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان ? انجام پیکربندی و تنظیمات توسط کارشناسان ? انجام فاز تست ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? نظرسنجی |
۱۰- | راه اندازی سامانه ثبت نام دانشجویان خارجی |
خانم کریمی و مدیریت بین الملل |
✓ برگزاری جلسه با مسئولین بین الملل جهت نیاز سنجی ✓ دریافت نیازمندیها از واحد بین الملل ✓ بررسی نیازمندی ها و تهیه پلت فرم مورد نیاز جهت ارائه به شرکت ✓ دریافت دمو اولیه و ارائه به کاشناسان بین الملل ✓ اعلام تغییر در نیازمندی های واحد بین الملل و اعلام فرصت به کارشناسان بین الملل جهت برررسی مجدد نیازمندیها ! اعلام تغییرات و درخواست های جدید به شرکت ? اعمال تغییرات جدید توسط شرکت ? راه اندازی سامانه دانشجویان خارجی بر روی سرورهای دانشگاه ? برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان ? انجام پیکربندی و تنظیمات توسط کارشناسان ? انجام فاز تست ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? نظرسنجی |
۱۱- | راه اندازی سامانه تغذیه جدید | آقای شیخی و معاونت دانشجویی |
✓ برگزاری چندین جلسه با کارشناس دانشجویی جهت نیاز سنجی ✓ برگزاری جلسه با شرکت سامان مدار پارس (شرکت معرفی شده توسط کارشناس دانشجویی) ✓ مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت ✓ انعقاد قرارداد ! نصب سامانه بر روی سرورها ? پیکربندی و تنظیمات سامانه ? انتقال اطلاعات از سامانه قدیم به جدید ? آموزش به کارکنان ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان ? نظرسنجی |
۱۲- | راه اندازی سامانه کنترل تردد | خانم نیاخلیلی (کرج) آقای امیراحمدی (کرج) آقای شیخی(تهران) و مدیریت حراست |
✓ اقدامات نیاز سنجی توسط کارشناسان حراست انجام نگردید. ✓ برگزاری جلسه با شرکت سامان مدار پارس (شرکت معرفی شده توسط کارشناس حراست) ✓ مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت ✓ انعقاد قرارداد ✓ راه اندازی سامانه بر روی سرورها ✓ پیکربندی و تنظیمات سامانه ?جمع آوری و ورود اطلاعات جدید ? آموزش به کارکنان ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان ? نظرسنجی |
۱۳- | راه اندازی سامانه نظرسنجی | خانم کریمی |
✓ ساخت فرم های نظرسنجی و رای گیری براساس نیازمندی های اعلام شده در پرتال دانشگاه
✓ بهره برداری از فرم نظرسنجی در انتخاب رئیس دانشکده مدیریت
✓ بهره برداری از فرم نظرسنجی در جمع آوری نیازمندی های پردازشی اعضای محترم هیات علمی
! اطلاع رسانی و آموزش این خدمت به ذینفعان جهت بهره برداری |
۱۴- | ایجاد سامانه میز خدمت جامع دانشگاه | خانم زمانی | ✓ مطالعه فرآیندهای خدمات مرکز فاوا ✓ تنظیم و نگارش فرآیندهای مرکز فاوا ✓ اعلام نیاز به شرکت یکتاوب جهت راه اندازی سامانه میز خدمت در پرتال دانشگاه
? مطالعه فرآیندهای خدمات کلیه خدمات دانشگاه به ذینغعان در واحدهای مختلف
? تنظیم و نگارش فرآیندهای مربوط به این خدمات? دریافت دمو اولیه و ارزیابی آن ? تشکیل جلسه با شرکت جهت اعلام درخواست ها ? راه اندازی بر روی پرتال ? پیکربندی و تنظیمات سامانه ? تست سامانه ? اطلاع رسانی به ذینفعان جهت بهره برداری ? نظرسنجی |
۱۵- | یکپارچه سازی نرم افزارها با استفاده ازSingle Sign On | خانم معتمدی |
✓ مطالعه روشهای بکار گرفته شده توسط مجموعه های دانشگاهی و سازمانی
✓ رایزنی و برگزاری جلسات با کارشناسان دانشگاه تهران، دانشگاه ایلام، دانشگاه کرمانشاه و چندین شرکت فعال در این حوزه
✓ بررسی جهت بکارگیری هویت واحد برای کلیه کاربران سیستمهای دانشگاه با توجه به وضعیت فعلی
✓ بررسی با دسترسی demo✓ انتخاب شرکت های مناسب ✓ برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت مناسب ✓ فازبندی انجام پروژه با انتخاب سیستم ها و کاربران هدف در هر فاز
✓ دریافت پیش فاکتور و فرم قرارداد✓ تعیین موارد جهت اصلاح اکتیودایرکتوری ? فازبندی انجام پروژه با انتخاب سیستم ها و کاربران هدف در هر فاز ? راه اندازی سامانه براساس فازبندی بر روی سرورهای دانشگاه ? آموزش به کارشناسان مرکز ? تست سامانه ? اطلاع رسانی به ذینفعان جهت بهره برداری ? نظرسنجی |
۱۶- | ایجاد سیستم اکانتینگ انعطاف پذیر و کارا | خانم نیاخلیلی آقای امیراحمدی |
✓ مانیتورینگ پیوسته پهنای باند مصرفی دانشگاه در راستای ایجاد سیستم اکانتینگ انعطاف پذیر و کارا
✓ تست سیاست های جدید در تخصیص پهنای باند جهت بهره برداری مناسب از آن
✓ رفع مشکلات اتصال به اینترنت |
۱۷- | مدیریت فرایندهای تعمیر و نگهداری تجهیزات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح دانشگاه | خانم زمانی | ? در حال بررسی و مطالعه جهت تعبیه در سامانه میز خدمت |
۱۸- | ایجاد سامانه همراه (اپلیکیشن) برای تسهیل بهره برداری از خدمات الکترونیک دانشگاه | رئیس مرکز |
! مطالعه و بررسی درخصوص استخراج نیازمندی های برنامه موبایل دانشگاه
? دریافت نظرات ذینفعان? تهیه پیشنهاد پروژه لازم ? برگزاری مناقصه ? انتخاب شرکت مناسب ? مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت ? انعقاد قرارداد ? راه اندازی سامانه همراه ? پیکربندی و تنظیمات سامانه ? اتصال این سامانه جهت دریافت اطلاعات از سامانه های موجود ? آموزش به کارشناسان مرکز ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان ? نظرسنجی |
۱۹- | راه اندازی سرویس آموزش الکترونیکی دانشگاه | آقای شیخی خانم معتمدی مرکز آموزش های آزاد |
✓ برگزاری چندین جلسه با مدیر آموزش های آزاد جهت نیاز سنجی
! برگزاری جلسه با شرکت معرفی شده (آقای عباسی) توسط مدیر آموزش های آزاد
? مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت? انعقاد قرارداد ? نصب سامانه بر روی سرورها ? پیکربندی و تنظیمات سامانه ? انتقال اطلاعات از سامانه قدیم به جدید ? آموزش به کارکنان ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان ? نظرسنجی |
۲۰- | راه اندازی VPN | آقای شیخی | ✓ بررسی و مطالعه درخصوص نیازمندی ها و فواید راه اندازی ✓ انتخاب پلتفرم مناسب ✓ راه اندازی وی پی ان ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان ? نظرسنجی |
۲۱- | راه اندازی سامانه ی ذخیره سازی و به اشتراک گذاری فایل در دانشگاه | خانم معتمدی | ? بررسی و مطالعه درخصوص نیازمندی ها و فواید راه اندازی ? انتخاب پلتفرم مناسب ? راه اندازی سامانه اشتراک گذاری فایل ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان ? نظرسنجی |
۲۲- | راه اندازی جریان کاری الکترونیکی برای درخواست های زیر پرتال مربوط به همایش ها و نشریات و غیره | خانم گلی خانم معصومی |
✓ ایجاد فرم مربوط به همایش ها ✓ بررسی وضعیت الکترونیکی بودن درخواست ها ✓ اعلام نیاز به شرکت یکتاوب جهت راه اندازی سامانه میز خدمت پژوهشی در پرتال دانشگاه
? دریافت دمو اولیه و ارزیابی آن? تشکیل جلسه با شرکت جهت اعلام درخواست های باقیمانده ? راه اندازی بر روی پرتال ? پیکربندی و تنظیمات سامانه ? تست سامانه ? اطلاع رسانی به ذینفعان جهت بهره برداری ? نظرسنجی |
۲۳- | راه اندازی سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان | رئیس مرکز | ! مطالعه و بررسی درخصوص استخراج نیازمندی های سامانه ? دریافت نظرات ذینفعان ? تهیه پیشنهاد پروژه لازم ? برگزاری مناقصه ? انتخاب شرکت مناسب ? مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت ? انعقاد قرارداد ? راه اندازی سامانه همراه ? پیکربندی و تنظیمات سامانه ? اتصال این سامانه جهت دریافت اطلاعات از سامانه های موجود ? آموزش به کارشناسان مرکز ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان ? نظرسنجی |
۲۴- | راه اندازی سامانه انتقادات و پیشنهادات | رئیس مرکز | ! مطالعه و بررسی درخصوص استخراج نیازمندی های سامانه ? دریافت نظرات ذینفعان ? بررسی و گسترش امکانات پرتال جهت پشتیبانی از این سامانه |
۲۵- | راهاندازی زیرساخت کنفرانس ویدئویی و صوتی دانشگاه | خانم معتمدی | ! مطالعه و بررسی درخصوص استخراج نیازمندی های سامانه ? دریافت نظرات ذینفعان ? بررسی سامانه های ارائه دهنده سرویس ? امکانسنجی راه اندازی این سرویس در زیرساخت |
۲۶- | فرهنگ سازی، آموزش و بازآموزی ذینفعان در استفاده از سامانه ها و ابزار های فناوری اطلاعات و ارتباطات و آشنایی با مفاهیم کلیدی این حوزه | خانم گلی | ✓ هماهنگی جلسه درخصوص برگزاری کارگاه تهدیدات سایبری و نقش کلیدی مدیران در ایجاد انسجام سازمانی در برابر حملات ✓ تهیه آموزش کامل گلستان برای دانشجویان و بارگذاری در زیر پرتال فاوا ✓ تهیه راهنمای جامع ایمیل دانشگاه و بارگذاری در پرتال فاوا ✓ تهیه اینفوگرافی کامل خدمات دانشگاه به دانشجویان و اطلاع رسانی آن ✓ تهیه نقشه راهنمای پردیس کرج و در حال بارگذاری در زیر پرتال فاوا ✓ در حال تهیه اینفوگرافی کامل خدمات دانشگاه به اساتید و اطلاع رسانی آن ✓ جمع آوری فیلم های آموزشی سامانه چارگون و بارگذاری آن بر روی آپارات و اطلاع رسانی آن ? تهیه راهنما برای تمامی سامانه های دانشگاه |
۲۷- | راه اندازی سامانه صفحه شخصی فارسی و انگلیسی اساتید استاتیک | خانم معتمدی |
✓ بررسی صفحه شخصی دانشگاه های برتر تهران
✓ بررسی و انتخاب مناسب opensource ✓ نصب و راه اندازی سرور و تجهیزات مورد نیاز ✓ بررسی template های مناسب فارسی و انگلیسی ✓ نصب و راه اندازی قالب نهایی ✓ بررسی و نصب ماجول های مورد نیاز ✓ بررسی، نیازسنجی و ایجاد بخش های لازم درمنو و پرتلت ها ✓ ایجاد دسترسی های مورد نیاز ✓ تست ورود اطلاعات در بخش فارسی و انگلیسی ✓ آماده سازی راهنمای بخش انگلیسی ✓ آماده سازی راهنمای بخش فارسی |
۲۸- | راه اندازی سامانه صفحه شخصی داینامیک (با دسترسی FTP) | خانم معتمدی |
✓ نصب و راه اندازی سرویس های مورد نیاز ✓ ایجاد دسترسی های لازم ✓ تست FTP با دسترسی های مجزا ✓ آماده سازی راهنمای ایجاد صفحه شخصی داینامیک |
۲۹- | راه اندازی سامانه پنل ارسال پیامک | خانم معتمدی |
✓ اماده سازی پروپوزال راه اندازی پیامک ✓ مطالعه روشهای بکار گرفته شده توسط مجموعه های دانشگاهی ✓بررسی چندین شرکت فعال در این حوزه ✓دریافت پیش فاکتور از چند شرکت منتخب ✓ارسال اطلاعات اقتصادی و دریافت فرم قرارداد ? راه اندازی سامانه |
۳۰- | مطالعه و بررسی راهکارهای نوین ارتقای پرتال دانشگاه | خانم معتمدی |
✓ بررسی شرکت های فعال در این حوزه ✓ برگزاری جلسه ✓ بررسی موارد مورد نیاز ازقبیل BPMS ، WorkFlow ، Wiki و.... ? فازبندی انجام پروژه ? استقرار سیستم بصورت موازی ? طراحی template با تایید کارگروه فنی ? تدوین ساختار و فرآیندهای تامین محتوا ? تدوین ساختار و فرآیندهای ورود اطلاعات ? تدوین راهکارهای بهبود SEO ? بررسی معیارهای webometrics و ارائه راهکارهایی جهت ارتقاء دانشگاه
? راه اندازی اتصال به سامانه های دانشگاه از قبیل گلستان ،اکتیودایرکتوری و پنل ارسال پیامک و درگاه های پرداخت الکترونیک |
۳۱- | راه اندازی سامانه اتوماتیک سازی ایجاد ایمیل آکادمیک و تغییر پسورد | خانم معتمدی |
✓ بررسی موارد مورد نیاز جهت مکانیزه کردن ✓ تهیه موارد کدنویسی ✓ بررسی و انتخاب شرکت مناسب ✓ دریافت گانت چارت ✓ دریافت پیش فاکتور ? عقد قرارداد و راه اندازی سرویس |
۳۲- | راه اندازی سامانه وبینار | خانم معتمدی |
✓ بررسی سامانه های opensource ? بررسی سطح نیازمندی ها و مقایسه با سامانه ? بررسی شرکت های مناسب و مقایسه با امکانات opensource ? انتخاب سیستم مناسب ? راه اندازی و نصب سرور ? تخصیص منابع مورد نیاز شبکه ? ایجاد دسترسی اختصاصی جهت گروه های متفاوت |
۳۳- | مرتب سازی و تعریف اکانت های کاربری در ACTIVE DIRECTORY |
خانم نیاخلیلی |
✓ تعریف ou های مورد نیاز ! تعریف کاربران در ou های تعریف شده |
۳۴- | ارتقا پرتال مرکز فاوا | خانم گلی | ✓ بررسی وضعیت سامانه پرتال فاوا ✓ اقدام به تغییر زیرپرتال مرکز فاوا ✓ بررسی مشکلات مربوط به پرتال مرکز ? تهیه راهنماهای جامع از سامانه ها در پرتال فاوا |
۳۵- | راه اندازی سامانه کنفرانس دانشگاه | خانم گلی | ✓ بررسی وضعیت فعلی سامانه کنفرانس ✓ درخواست به شرکت جهت راه اندازی سامانه مجزا کنفرانس ها ✓ راه اندازی سامانه کنفرانس ها بر روی سرورهای دانشگاه ✓ ورود اطلاعات همایش ها در سامانه جدید ! بررسی وضعیت همایش های برگزار شده ? پیگیری از دبیر اجرایی همایش ها درخصوص وضعیت ثبت مقالات پذیرفته شده در هر همایش ? نمایه سازی مقالات پذیرفته شده همایش ها
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? نظرسنجی
|
۳۶- | راه اندازی سامانه پایان نامه دانشگاه | خانم گلی و کتابخانه مرکزی |
✓ برگزاری چندین جلسه با مسئولین و کارشناس کتابخانه جهت نیاز سنجی
✓ اعلام نیازمندی و هماهنگی با آموزش و کارشناس کتابخانه دانشگاه جهت دریافت فایل های بروز پایان نامه✓ مطالعه و بررسی سامانه پایان نامه ✓ استخراج نیازمندی های سامانه ? اعلام نیازمندی ها به شرکت یکتاوب ? دریافت دمو اولیه ? راه اندازی سامانه پایان نامه بر روی سرورهای دانشگاه ? راه اندازی خرید الکترونیکی پایان نامه ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? نظرسنجی |
۳۷- | راه اندازی سامانه پذیرش مرکز ازمون زبان فارسی "آزفا" |
خانم کریمی و مرکز آزمون زبان فارسی ازفا |
✓ برگزاری جلسه با مسئولین جهت نیاز سنجی
✓ دریافت نیازمندیها از واحد بین الملل و مرکز ازفا ✓ بررسی نیازمندی ها و تهیه پلت فرم مورد نیاز جهت ارائه به شرکت طراح ✓ برگزاری جلسه با شرکت درخصوص بررسی پلت فرم سامانه
? راه اندازی سامانه دانشجویان خارجی بر روی سرورهای دانشگاه ? برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان ? انجام پیکربندی و تنظیمات توسط کارشناسان ? انجام فاز تست ? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان ? نظرسنجی |
۳۸- | راه اندازی زیرساخت الکترونیک برگزاری آزمون KELT برای مرکز آزمون زبان دانشگاه | خانم کریمی | ✓ طراحی فرم ثبت نام الکترونیک پیشرفته با قابلیت اتصال به درگاه پرداخت الکترونیک برای پذیرش از متقاضیان آزمون ✓ طراحی فرم ثبت نام الکترونیک پیشرفته با قابلیت اتصال به درگاه پرداخت الکترونیک برای پذیرش از متقاضیان دوره آموزشی ✓ راه اندازی درگاه پرداخت الکترونیک براساس معیارهای اختصاصی مرکز ازمون زبان جهت اخذ هزینه ازمون ✓ راه اندازی درگاه پرداخت الکترونیک براساس معیارهای اختصاصی مرکز ازمون زبان جهت اخذ هزینه دوره های اموزشی ✓ صدور الکترونیکی کارت ازمون شرکت کنندگان ✓ اعلام الکترونیکی نتایج ازمون شرکت کنندگان ! تهیه پرونده الکترونیک (کارتابل اختصاصی) برای متقاضیان |
۳۹- | الکترونیک سازی پروژه مشارکت زمین و مسکن اداره رفاه اعضای هیات علمی | خانم کریمی | ✓ طراحی فرم های الکترونیک پیشرفته براساس نیازهای اعلام شده با قابلیت اتصال به درگاه پرداخت الکترونیک ✓ پیگیری جهت راه اندازی درگاه پرداخت اختصاصی برای اداره رفاه اعضای هیات علمی ✓ اطلاع رسانی مستمر انلاین از تمامی وقایع و مراحل انجام کار به اعضای هیات علمی ✓ تهیه گزارشات مورد نیاز اداره رفاه ✓ اطلاع رسانی انلاین و مستمر از فهرست متقاضیان |
وضعیت شرح اقدامات
✔ : انجام شده !:در حال اقدام ? : اقدام بعدی
|
راهبرد ۲: تامین زیرساخت های سخت افزاری دانشگاه
ردیف |
عنوان فعالیت/ اقدام |
کارشناس مرتبط |
شرح اقدامات |
۱- | راه اندازی مرکز سرور و سرورهای جدید دانشگاه | آقای شیخی |
✓ راه اندازی مرکز سرور و تحویل از شرکت پیمانکار در تهران
✓ برگزاری دوره آموزشی NetApp Storage مربوط به سرورهای جدید در تهران✓ راه اندازی زیرساخت های سخت افزاری و شبکه سرورهای جدید در تهران ✓ راه اندازی زیرساخت های نرم افزاری سرورهای جدید در تهران ✓ برنامه ریزی، اولویت بندی و نیازسنجی در خصوص انتقال سامانه ها به سرورهای جدید در تهران ✓ انتقال سامانه گلستان به سرورهای جدید در تهران ✓ انتقال سامانه پرتال به سرورهای جدید در تهران ✓ انتقال سامانه نشریات به سرورهای جدید در تهران ✓ راه اندازی سامانه ایمیل به سرورهای جدید در تهران ✓ نصب domain controller جدید بر روی سرورهای جدید ✓ تامین تجهیزات لازم درخصوص UPS اتاق سرور تهران ✓ تامین تجهیزات سرمایشی پشتیبان اتاق سرور تهران ✓ برگزاری دوره آموزشی Cisco UCS Server مربوط به سرورهای جدید در تهران ? سرویس و تامین تجهیزات لازم درخصوص UPS اتاق سرور کرج ? تامین تجهیزات سرمایشی پشتیبان اتاق سرورهای دانشگاه ? تامین تجهیزات کنترل دما و هشدار اتاق سرورهای دانشگاه ? بررسی رشد اطلاعاتی سامانه ها و امکان سنجی درخصوص راه اندازی سامانه های جدید بر روی سرورهای جدید ? انتقال ۲ سرور از سرورهای تهران به کرج جهت راه اندازی سامانه های مهم بصورت HA |
۲- | ارتقاء پهنای باند اینترنت براساس نیازسنجی | رئیس مرکز | ✓ بررسی و مطالعه قراردادهای اینترنت در راستای نیازسنجی و ارتقاء پهنای باند اینترنت ✓ برگزاری جلسات با شرکتهای دیگر تامین کننده اینترنت، شاتل، مبنا تلکام، شبدیز، پارس آنلاین، پژواک، فناوا ! انتخاب شرکت مناسب از دیدگاه کیفیت، خدمات و قیمت ? انعقاد قرارداد اینترنت |
۳- |
بهبود و گسترش شبکه وایرلس در فضای بسته و باز دانشگاه
|
آقای امیراحمدی(کرج) خانم نیاخلیلی(کرج) آقای مبشر(تهران) آقای رحیم زاده(تهران) |
✓ راه اندازی رادیو های حراست کرج (۶ لینک) ✓ بررسی فاز شناخت ، تهیه گزارشات و پیگیری های مورد نیاز جهت اعمال تغییرات ✓ تجهیز مجدد وایرلس خوابگاه فجر کرج ✓ تجهیز مجدد وایرلس خوابگاه بهمن کرج ✓ تجهیز مجدد وایرلس خوابگاه خرداد کرج ? تجهیز مجدد وایرلس خوابگاه دختران کرج |
۴- | بهبود و گسترش شبکه کابلی در فضای بسته و باز دانشگاه | آقای امیراحمدی(کرج) خانم نیاخلیلی(کرج)
آقای گنجعلی(کرج) |
✓ کابل کشی خانه فرهنگ |
۵- |
بهبود فضای سایت های مرکزی در کرج و تهران برای استفاده دانشجویان
|
خانم |
✓ درخواست و اخذ طراحی مدرن و خلاقانه برای سایت مرکزی کرج از شرکت هنرعمران |
۶- |
تهیه شناسنامه تجهیزات سخت افزاری بروز دانشگاه و ایجاد سیستم نظم بخشی در تخصیص منابع کامپیوتری به واحدها |
خانم |
✓ بررسی مستندات موجود درخصوص تجهیزات سخت افزاری |
۷- |
تهیه نقشه جامع شبکه دانشگاه و مصورسازی آن |
خانم نیاخلیلی(کرج) |
✓ بررسی مستندات موجود درخصوص تجهیزات شبکه و اتصالات |
۸- |
راه اندازی سیستم VOIP |
رئیس مرکز |
✓ اعلام نیاز از دفتر فنی در خصوص راه اندازی VOIP در ساختمان پروین |
۹- |
راه اندازی مرکز ابررایانش دانشگاه خوارزمی |
رئیس مرکز |
✓ تهیه فرم نظرسنجی نیازمندیهای پردازشی اعضای هیات علمی |
۱۰- |
تجمیع و ساماندهی تمامی سرورهای واحدها و دانشکده ها در مرکز سرور دانشگاه |
خانم نیاخلیلی(کرج) |
✓ بررسی سرورهای موجود در دانشگاه و شناسایی ظرفیت های مورد استفاده و آزاد |
۱۱- |
تامین کامپیوتر مورد نیاز دانشگاه در واحدهای مختلف |
|
✓ جمع آوری و اولویت بندی درخواست ها |
۱۲- |
راه اندازی پلتفرم یکپارچه در تمامی کامپیوترهای دانشگاه |
خانم |
✓ آسیب شناسی علل عدم نصب پلتفرم در واحدها |
وضعیت شرح اقدامات
✔ : انجام شده !:در حال اقدام ?
: اقدام بعدی
|
ماموریت ۲: بهبود، پشتیبانی، توسعه و یکپارچه سازی زیرساخت های موجود
هدف: بهبود کیفیت و ایجاد رضایتمندی ذینفعان در دانشگاه
راهبرد ۱: بررسی جهت ارتقاء و به روز رسانی نرم افزاری دانشگاه
ردیف |
عنوان فعالیت / اقدام |
کارشناس مرتبط |
شرح اقدامات |
۱- |
بررسی و ارزیابی عملکرد سامانه های نرم افزاری شرکت چارگون خریداری شده و بکارگیری تمهیدات لازم جهت جلب همکاری و همراهی مسئولین و کارشناسان در این واحدها برای یکپارچه سازی سامانه ها |
آقای باقری خانم زمانی |
✓ راه اندازی سامانه مدیریت فرآیندها |
۲- |
بررسی و ارزیابی سامانه گلستان |
رئیس مرکز |
✓ تقویت امکانات سامانه گلستان |
۳- |
تهیه شناسنامه سامانه های نرم افزاری دانشگاه
|
خانم نیاخلیلی(کرج) |
✓ طراحی فرم مناسب و کارا شناسنامه نرم افزاری سامانه های نرم افزاری دانشگاه |
۴- |
بررسی میزان استفاده نرم افزار آنتی ویروس اورجینال در دانشگاه و پیگیری های مرتبط با آنتی ویروس |
خانم اسدی(کرج) |
✓ بررسی و مطالعه اولیه |
۵- |
بررسی و مطالعه قراردادهای نرم افزاری منعقد شده با پیمانکاران طرف قرارداد واحد فناوری اطلاعات دانشگاه و تلاش در راستای کاهش هزینه ها |
رئیس مرکز |
✓ بررسی و مطالعه قرارداد آنتی ویروس |
۶- |
بررسی وضعیت دسترسی به پایگاه های علمی و کتابخانه ای |
رئیس مرکز |
✓ بررسی دسترسی های موجود |
۷- |
تقویت، توسعه و ارتقای سامانه های اطلاعاتی از جمله پایگاه وب و سامانه های اطلاعات پژوهشی و انتشارات |
خانم کریمی |
✓ شناسایی نیازمندی های جدید دانشگاه در حوزه سامانه های اطلاعاتی از جمله پایگاه وب و سامانه های اطلاعات پژوهشی و انتشارات به منظور تقویت، ارتقا و توسعه آن ها
! اخذ تاییدیه برای فهرست نهایی |
وضعیت شرح اقدامات
✔ : انجام شده !:در حال اقدام ?
: اقدام بعدی
|
راهبرد ۲: بررسی وضعیت موجود زیرساخت سخت افزاری دانشگاه
ردیف |
عنوان فعالیت / اقدام |
کارشناس مرتبط |
شرح اقدامات |
۱- |
بررسی وضعیت موجود زیرساخت شبکه در کرج و آسیب شناسی علل عدم دسترسی مناسب به اینترانت و اینترنت در برخی از واحدهای دانشگاه |
آقای |
✓ بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه دانشکده های مستقر در کرج |
۲- |
بررسی و آسیب شناسی وضعیت موجود زیرساخت شبکه در تهران |
آقای شیخی |
✓ بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه مراکز اداری مستقر در تهران |
۳- |
بررسی و مطالعه قراردادهای شبکه منعقد شده با پیمانکاران طرف قرارداد واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و تلاش در راستای کاهش هزینه ها |
رئیس مرکز |
✓ بررسی و مطالعه قرارداد اینترنت تهران |
۴- |
بررسی و برنامه ریزی جهت بهبود زیرساخت های پایش امنیتی بانصب تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری برای مانیتورینگ |
خانم نیاخلیلی(کرج) |
✓ بررسی توانمندی های فایروال های دانشگاه |
وضعیت شرح اقدامات
✔ : انجام شده !:در حال اقدام ?
: اقدام بعدی
|
ماموریت ۳: سازماندهی ساختار مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، قوانین، فرآیندها و جایگاه آن در سطح دانشگاه
هدف: افزایش کارایی، عملکرد و سطح سرویس دهی
راهبرد ۱: ساماندهی زیرساخت های نیروی انسانی و ساختاری
ردیف |
عنوان فعالیت/ اقدام |
کارشناس مرتبط |
شرح اقدامات |
۱- |
ساماندهی ساختار سازمانی مرکز براساس چارت استاندارد و کارا و ایجاد فضای مناسب برای ارتقا افراد |
رئیس مرکز
|
✓ بررسی چارت سازمانی مرکز |
۲- |
ارزیابی عملکردی کارشناسان بخش فناوری اطلاعات از نظر تخصص و ارائه خدمات جهت ایجاد رضایت شغلی |
رئیس مرکز |
✓ دریافت اطلاعات تحصیلی، تخصصی و مهارتی کارشناسان |
۳- |
بررسی تخصص های مورد نیاز مرکز و تخصص های موجود و جذب نیروهای متخصص |
رئیس مرکز |
✓ بررسی و مطالعه تخصص های مورد نیاز با توجه به برنامه راهبردی |
۴- |
نظارت و ارزیابی مستمر کارشناسان فناوری اطلاعات در نحوه خدمت دهی جهت جلب رضایت ارباب رجوع |
رئیس مرکز |
✓ الزام به ارائه گزارش ماهیانه |
۵- |
تهیه برنامه آموزشی مستمر تخصصی کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات با امکانات موجود |
رئیس مرکز |
✓ بررسی تخصصهای مورد نیاز مرکز و توانمندی های کارشناسان |
۶- |
بازنگری فرآیندهای مرکز فاوا و تعیین استانداردها و نظارت بر آنها |
رئیس مرکز |
✓ استخراج فرآیندهای فعلی مرکز فاوا |
وضعیت شرح اقدامات
✔ : انجام شده !:در حال اقدام ?
: اقدام بعدی
|
راهبرد۲ : ساماندهی زیرساخت های فیزیکی
ردیف |
عنوان فعالیت / اقدام |
کارشناس مرتبط |
شرح اقدامات |
۱- |
ساماندهی فضای فیزیکی در اختیار مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در کرج |
رئیس مرکز |
?در حال مطالعه |
۲- |
ساماندهی فضای فیزیکی در اختیار مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهران |
|
?در حال مطالعه |
وضعیت شرح اقدامات
✔ : انجام شده !:در حال اقدام ?
: اقدام بعدی
|
ماموریت ۴: شفاف سازی اقدامات و مستندات مرتبط به مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و گشترش تعاملات مرکز با ذینفعان
هدف: جلب مشارکت عمومی و اعتمادسازی
راهبرد۱: ایجاد مشارکت عمومی و اعتمادسازی
ردیف |
عنوان فعالیت / اقدام |
کارشناس مرتبط |
شرح اقدامات |
۱- |
برگزاری منظم جلسات شورای انفورماتیک |
رئیس مرکز و معاونت پژوهشی |
✓ ارائه درخواست به معاون پژوهشی اسبق آقای دکتر جهان پناه |
۲- |
جلب مشارکت ذینفعان و تشکیل کارگروه های تخصصی فناوری اطلاعات در معاونت ها و واحدهای مختلف جهت نیازسنجی و آسیب شناسی و جلب مشارکت |
و |
✓ تشکیل کارگروه فاوا مشتمل بر کارشناسان معاونت های مختلف نظارت مستمر بر اقدامات صورت گرفته توسط واحدهای مختلف دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات |
۳- |
ایجاد تمهیدات لازم جهت اطلاع رسانی مناسب به ذینفعان از اقدامات و مستندات مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات |
خانم گلی |
✓ برگزاری جلسات با شورای صنفی دانشجویان جهت تعامل سریعتر با دانشجویان |
وضعیت شرح اقدامات
✔ : انجام شده !:در حال اقدام ?
: اقدام بعدی
|
ماموریت ۵: آینده پژوهی در خصوص زیرساخت های مورد نیاز دانشگاه در راستای تحول اداری و محیط آموزشی مدرن
هدف: حرکت با توسعه فناوری در دنیا
اقدامات مربوط به این ماموریت در حال تنظیم می باشد.
⯇راهبرد ۱: بررسی تکنولوژیهای روز دنیا در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و به روزآوری دوره ای چشم انداز و اهداف در راستای کمک به برنامه ریزی راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات
⯇راهبرد ۲: تهیه لیستی از خدمات مورد نیاز دانشگاه در آینده و اولویت بندی آن با توجه به امکانات موجود
⯇راهبرد ۳: انجام پروژههای تحقیقاتی جهت بومیسازی فناوری اطلاعات و ارتباطات
⯇راهبرد ۴: تعریف پروژههای دانشجویی جهت افزایش توان دانشجویان و بهرهگیری از پتانسیل آنها در راستای اهداف مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
⯇راهبرد ۵: آسیب شناسی سامانه های موجود آموزشی و برنامه ریزی برای بهبود و یا جایگزینی
⯇راهبرد ۶: برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت های فناورانه لازم برای گسترش روابط بین الملل
⯇راهبرد ۷: امکانسنجی جهت فراهم سازی زیرساخت رایانش ابری در سه لایه IaaS،PaaSو SaaS
⯇راهبرد ۸: امکانسنجی جهت پشتیبانی از اینترنت اشیا در زیرساخت های شبکه دانشگاه جهت افزایش خدمات دانشگاه
ماموریت ۶: شناسایی و بهبود شاخص های استاندارد جهانی در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه
هدف:ارتقاء شاخص های دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات در سطح ملی و بین المللی
برخی از اقدامات مربوط به این ماموریت مرتبط به انجام اقدامات در ماموریت های قبلی می باشد و برخی دیگر نیازمند فاز مطالعه و بررسی می باشد که در دستور کار مرکز می باشد.
راهبرد ۱: بهبود شاخص وبومتریک پرتال دانشگاه و تلاش در راستای بهبود
ردیف |
عنوان فعالیت / اقدام |
کارشناس مرتبط |
شرح اقدامات |
۱- |
استانداردسازی نشریات دانشگاه براساس معیارها و استانداردهای بین المللی |
خانم گلی مدیریت نشریات |
? نمایه سازی مقالات نشریات در بانک های اطلاعاتی معتبر نظیر گوگل اسکالر |
۲- |
نمایه سازی مقالات همایش ها |
خانم گلی شرکت یکتاوب |
? نمایه سازی مقالات همایش ها در بانک های اطلاعاتی |
۳- |
تامین محتوا توسط دانشجویان و اساتید |
خانم کریمی شرکت یکتاوب |
? ایجاد سیستم مناسب دریافت و بررسی و تایید محتوا برای درج اطلاعات بیشتر توسط دانشجویان و اساتید |
وضعیت شرح اقدامات
✔ : انجام شده !:در حال اقدام ?
: اقدام بعدی
|
⯇راهبرد ۲: شناسایی شاخص های استاندارد سنجش رضایتمندی در دانشگاه ها