راهنمای پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود

 | تاریخ ارسال: 1398/5/14 | 
از پذیرش غیر حضوری جهت ثبت مشخصات اولیه دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه استفاده می شود. لازم به ذکر است پس از تکمیل فرم های پذیرش غیرحضوری به صورت آنلاین، طبق زمانبندی اعلام شده از طرف دانشگاه، دانشجویان ملزم به مراجعه ی حضوری و تکمیل مدارک خود به مسئولان مربوطه جهت انجام پذیرش نهایی می باشند. فقط دانشجویانی که پذیرش نهایی شده اند رسماً به عنوان دانشجوی این دانشگاه تلقی خواهد شد.
جهت تکمیل فرم های پذیرش غیرحضوری، پس از ورود به سیستم، از منوی "ثبت نام" منوی "پذیرش غیرحضوری" و سپس پردازش "پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود" انتخاب شود.

فرمی به شکل زیر نمایش داده خواهد شد:      

در بالای فرم، مشخصات اصلی دانشجو نمایش داده شده و در پایین فرم، جدولی است که مراحل کار را به ترتیب نمایش می دهد.
بسته به شرایط دانشجو ( مثل رشته، دوره و .... شرایط دانشگاه (قوانین آموزشی، شهریه و....) مراحل مختلفی جهت پذیرش غیرحضوری دانشجو در این فرم نمایش داده می شود (مثلاً اگر به دانشجو پیش پرداخت شهریه تعلق بگیرد، مراحل پیش پرداخت شهریه در فرم نمایش داده می شود و اگر تعلق نگیرد، نمایش داده نمی شود.)
قالب کلی این فرم بدین صورت است که برای تمامی موارد لیست شده، راهنمایی در سمت چپ آن ها موجود است که توضیحات لازم را ارئه می کند. همچنین ستونی تحت عنوان "وضعیت"، وضعیت هر مرحله را نشان می دهد. در سمت راست لیست، با انتخاب گزینه "انتخاب" می توان برای انجام هر مرحله اقدام نمود.
این مراحل به شرح ذیل می باشند:
       

تعیین وضعیت نظام وظیفه: دانشجو، وضعیت نظام وظیفه خود را انتخاب کرده و دکمه "اصلاح" را کلیک می کند.
اطلاعات دانشجو-قسمت اول: دانشجو بخش اول اطلاعات خود را در این قسمت وارد کرده و توسط آخرین گزینه در پایین فرم، اطلاعات وارد شده را تایید
 می کند. درنهایت با کلیک بر روی دکمه  امکان ثبت اطلاعات بررسی شده و با کلیک بر روی دکمه  اطلاعات ثبت می شوند.

قابل ذکر است که پس از تایید اطلاعات شخصی قسمت اول (مرحله بالا)، یک مرحله به مراحل پذیرش اضافه شده و آن "ارسال فایل مدارک " است.
       
 
اطلاعات دانشجو-قسمت دوم: دانشجو بخش دوم اطلاعات خود را در این قسمت وارد کرده و توسط گزینه "تایید دانشجو" در پایین فرم، اطلاعات وارد شده را تایید می کند. در نهایت، با کلیک بر روی دکمه  امکان ثبت اطلاعات بررسی شده و با کلیک روی دکمه  اطلاعات ثبت می شوند.
 
 اطلاعات خانواده دانشجو: دانشجو اطلاعات خانواده خود را در این قسمت وارد می کند.
 بدین ترتیب که با کلیک روی گزینه ثبت اطلاعات افراد خانواده فرم "ثبت اطلاعات خانواده" نمایش داده شده و اطلاعات مربوط به یک نفر وارد می شود.
 
پس از کلیک روی دکمه "ایجاد"، اطلاعات فرد مزبور بصورت یک سطر در جدول اطلاعات خانواده دانشجو اضافه می شود. برای ثبت اطلاعات دیگر افراد خانواده نیز همین کار تکرار می شود. 

 
معرفین دانشجو: دانشجو اطلاعات معرفین خود را در ا ین قسمت وارد می کند .

 
 بدین ترتیب که با کلیک روی گزینه "ایجاد" فرم "ایجاد شخص معرف" نمایش داده شده و اطلاعات مربوط به یک نفر وارد می شود.
 
پس از کلیک روی دکمه "ایجاد"، اطلاعات فرد مزبور بصورت یک سطر در جدول اضافه می شود. برای ثبت اطلاعات دیگر معرفین نیز همین کار تکرار می شود.
 
فعالیت های شغلی، اجتماعی، و فرهنگی دانشجو: دانشجو فعالیت های شغلی، اجتماعی و فرهنگی خود را در این قسمت وارد می کند.
 
 
بدین ترتیب که با کلیک روی گزینه "ایجاد" فرمی نمایش داده شده و اطلاعات مربوط به یک فعالیت وارد می شود.
 
 
پس از کلیک روی دکمه "ایجاد"، اطلاعات فعالیت مزبور بصورت یک سطر در جدول اضافه می شود. برای ثبت اطلاعات دیگر فعالیت ها نیز همین کار تکرار می شود.
 
 
 
سفرهای خارجی دانشجو: دانشجو اطلاعات سفرهای خارجی خود را در این قسمت وارد می کند.
 

بدین ترتیب که با کلیک روی گزینه ایجاد فرمی نمایش داده شده و اطلاعات مربوط به یک سفر وارد می شود.

 
  
پس از کلیک روی دکمه ایجاد، اطلاعات سفر مزبور بصورت یک سطر در جدول اضافه می شود. برای ثبت اطلاعات دیگر سفرهای خارجی نیز همین کار تکرارمی شود.


ارسال فایل مدارک: دانشجو فایل اسکن شده از مدارک مورد نیاز را ارسال میکند.

 

بدین ترتیب که برای هر مدرک، روی سطر مربوطه کلیک کرده، سپس با کلیک دکمه  فایل تصویر مدرک مورد نظر را انتخاب کرده و فایل به صورت خودکار ارسال می شود. پس از مشاهده تصویر مدرک در کادر وسط فرم و تبدیل گزینه "ارسال نشده" به گزینه "ارسال شده"، همین کار برای دیگر مدارک انجام می شود.
 
 
 پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه: پس از کلیک روی گزینه "انتخاب" به فرم های پرداخت های الکترونیکی دانشجو وارد شده و با کلیک روی لوگوی بانک مزبور وارد شده و اقدام به پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه می کند.
 
 
پرداخت الکترونیکی مبلغ ویژه خدمات جانبی: پس از کلیک روی گزینه " انتخاب"، به فرم پرداخت های الکترونیکی دانشجو وارد شده و با کلیک روی لوگوی بانک، به صفحه پرداخت بانک مزبور وارد شده و اقدام به پرداخت الکترونیکی هزینه خدمات جانبی می کند.

چاپ فرم های اخد تعهد: دانشجو فرم های اخذ تعهد را چاپ نموده تا در زمان مراجعه به دانشگاه تحویل دهد . این فرم ها برای هر دانشجو جداگانه تولید می شوند و منحصر بفرد هستند.
 
 
 
تقاضای خوابگاه: اگر دانشجو تقاضای خوابگاه دارد گزینه "بله" را انتخاب کرده و دکمه "اصلاح" را کلیک می کند.
 
 
 تقاضای وام: اگر دانشجو تقاضای وام دارد گزینه "بله" را انتخاب کرده و دکمه "اصلاح" را کلیک کنید.
 
 چاپ فرم مشخصات کامل دانشجو: دانشجو در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، آن ها را تایید کرده و اقدام به چاپ فرم مشخصات کامل دانشجو نموده تا روز مراجعه به دانشگاه ارائه دهد.
 


 
 
جهت چاپ این فرم ها و گزارش ها و فرم های دیگر بدین روش اقدام شود: بر روی دکمه کلیک کرده و در پنجره ظاهر شد از منوی File گزینه Print انتخاب شود.
 
 
قابل توجه است که در صورت تایید مشخصات، هیچکدام از اطلاعات قبلی قابل تغییر نخواهد بود و تمام مراحل بجز گزارشاتی که دانشجو می تواند چاپ کند، غیرفعال خواهند شد.
 
 
 
چاپ گواهی پذیرش غیرحضوری دانشجو: دانشجو گواهی پذیرش غیرحضوری خود را چاپ نموده تا در زمان مراجعه به دانشگاه تحویل دهد.
 
پرسشنامه بهداشتی، فرهنگی و .... : پس از ورود به فرم "پاسخگویی افراد به سوالات نظرسنجی" با کلیک روی گزینه "انتخاب"، وارد پرسشنامه مورد نظر شده، به سوالات آن پاسخ داده و با دکمه نتایج ثبت می شوند. جهت بازگشت به فرم قبلی از دکمه "بازگشت به جدول اصلی" استفاده می شود.
 
 
 
 
 

 چاپ برگه درخواست معافیت تحصیلی: این مرحله برای دانشجویان مذکر که مشمول خدمت وظیفه عمومی هستند نمایش داده می شود تا اقدام به چاپ فرم مذکور کنند.

 
 
 
 مراجعه به دانشگاه و تحویل مدارک: دانشجو در زمان تعیین شده در راهنمای این مرحله، به دانشگاه مراجعه نموده و پذیرش خود را به پایان می رساند.

 


 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 11685 بار   |   دفعات چاپ: 1487 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر