گوگل از لانچر جدید سیستم‌عامل کروم رونمایی کرد گوگل از لانچر جدید سیستم‌عامل کروم رونمایی کرد

 | تاریخ ارسال: 1401/1/21 | 
لانچر جدید سیستم‌عامل کروم گوگل دسترسی به اپلیکیشن‌ها و سازمان‌دهی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

گوگل پس از چندسال، سرانجام لانچر سیستم‌عامل کروم را بازطراحی خواهد کرد. این تغییر در صدمین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل اعمال خواهد شد.

به گزارش گیزمودو، لانچر جدید سیستم‌عامل کروم مثل منوی استارت ویندوز، دسترسی به برنامه‌های تحت وب، اپلیکیشن‌هایی که اخیراً مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بخش جست‌وجو را آسان‌تر می‌کند. لانچر در نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل، کل صفحه را به صورت افقی می‌پوشاند و حتی زمانی‌ که در حالت تمام صفحه نباشد، فضای زیادی را اشغال می‌کند.

به‌روزرسانی ۱۰۰ کروم اواس، به‌عنوان یک پوشش فشرده در سمت چپ نمایشگر باز می‌شود؛ درنتیجه هربار که بخواهید جست‌وجو کنید یا برنامه‌ی جدیدی پیدا کنید، پنجره‌های مرورگر یا برنامه‌ی فعال، باز نمی‌شود. با توجه به تصاویر ارائه‌شده توسط گوگل، ظاهر این لانچر شباهت زیادی به منوی استارت ویندوز ۱۱ دارد.

تغییرات به‌روزرسانی ۱۰۰ کروم اواس فقط به ظاهر ختم نمی‌شود. اکنون می‌توانید برنامه‌ها را براساس نام و رنگ به‌همراه گزینه‌ی فهرست کردن دستی مرتب کنید و یافتن و سازمان‌دهی برنامه‌ها آسان‌تر خواهد بود. برنامه‌هایی که اخیراً دانلود شده‌اند نیز به‌جای پایین صفحه به روش شما سازمان‌دهی خواهند شد.

عملکرد بخش جست‌وجو نیز بهبود یافته و اکنون پیش‌نمایش دقیق‌تری از عبارت‌های جست‌وجوی شما نشان می‌دهد تا بتوانید بدون خروج از لانچر، اطلاعات مرتبط را دریافت کنید. وقتی بخواهید وضعیت آب‌وهوا یا قیمت سهام را بررسی کرده یا کلمه‌ای تعریف کنید، این ویژگی مفید واقع خواهد شد. گوگل اعلام کرده است می‌توان از پیش‌نمایش جست‌وجو برای مشاهده میانبر‌های سیستم‌عامل کروم استفاده کنید؛ به‌عنوان مثال ترکیب دکمه‌ها برای گرفتن عکس از نمایشگر یا روشن کردن کلید Caps Lock. حتی می‌توانید از جست‌وجو برای اسکن برگه‌های کروم استفاده کنید.

گوگل تاریخ دقیق انتشار لانچر جدید سیستم‌عامل کروم را اعلام نکرده است و فقط به این مورد اشاره کرده که این تغییرات به‌زودی دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 964 بار   |   دفعات چاپ: 154 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر