فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ با پشتیبانی از تب‌ها، علاقه‌مندی‌ها و صفحه هوم جدید به‌روز شد فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ با پشتیبانی از تب‌ها، علاقه‌مندی‌ها و صفحه هوم جدید به‌روز شد

 | تاریخ ارسال: 1401/1/21 | 

سرانجام جدیدترین رویداد مایکروسافت در ۱۶ فروردین با شعار «ویندوز در خدمت آینده‌ی کار هیبریدی» آغاز شد. یکی از مواردی که پیش‌بینی می‌شد در رویداد ردموندنی‌ها شاهد آن باشیم، اضافه شدن تب به فایل اکسپلورر بود.

ورج می‌نویسد، در این رویداد مشخص شد که مایکروسافت به‌زودی تب‌ها را در کنار طراحی تازه‌ای که دسترسی سریع‌ به پوشه‌ها یا یافتن فایل‌های دلخواه را آسان‌تر می‌کند، به فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ می‌آورد. این ویژگی که کاربران بسیاری خواستار آن بودند، ماه گذشته در نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۱ مشاهده شد؛ اما امروز مایکروسافت آن را در رویداد خود به صورت رسمی معرفی کرد.

طرح به‌روز شده‌ی فایل اکسپلورر شامل تب‌هایی برای پیمایش چندین پوشه در یک پنجره واحد و امکان جابه‌جایی آن‌ها در اطراف است. مایکروسافت ابتدا آزمایش ویژگی مذکور را در اپ‌های ویندوز ۱۰ تحت قابلیتی به نام Sets آغاز کرد؛ اما در نهایت این پروژه لغو شد و هرگز شرکت آن را دردسترس عمومی کاربران ویندوز ۱۰ قرار نداد.

مایکروسافت در حال اضافه کردن صفحه اصلی جدیدی برای فایل اکسپلورر است که شامل پوشه‌های دسترسی سریع (Quick Access)، اسناد اخیر و گزینه‌ی دلخواه جدیدی می‌شود. به‌زودی می‌توانید روی فایلی کلیک راست کنید تا به موارد دلخواه اضافه و در صفحه‌اصلی فایل اکسپلورر به صورت پین‌شده ظاهر شود؛ حتی گزینه‌های اشتراک‌گذاری بهبود‌یافته‌ای برای فایل‌ها نیز وجود دارد.

متأسفانه هنوز مشخص نیست که چه زمانی فایل اکسپلورر به‌روزشده را خواهیم دید. مایکروسافت آن را به‌عنوان بخشی از موارد بهبودیافته‌ی ویندوز ۱۱ معرفی می‌کند که در آینده دردسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ اما هنوز تاریخ انتشار اعلام نشده است. مانند بسیاری از ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ مایکروسافت، فایل اکسپلورر به‌روزرسانی‌شده می‌تواند در به‌روزرسانی ماهانه‌ای به سیستم‌عامل اضافه شود.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 990 بار   |   دفعات چاپ: 176 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر