مایکروسافت تا سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ادامه می‌دهد مایکروسافت تا سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ادامه می‌دهد

 | تاریخ ارسال: 1400/7/20 | 

پس از انتشار ویندوز ۱۱، انتظار می‌رود ویندوز ۱۰ نیز مانند ویندوز ۷ و ۸ به تاریخ بپیوندد؛ به‌خصوص اینکه مایکروسافت می‌خواهد کوچ‌کردن از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ کاملا رایگان باشد. با‌این‌حال، مشکلاتی بر سر راه کاربران وجود دارد. درواقع، ویندوز ۱۱ را نمی‌توان روی تمامی محصولات سازگار با ویندوز ۱۰ نصب کرد.

در این زمینه، غول فناوری قصد دارد تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) از ویندوز ۱۰ پشتیبانی کند و کاربرانی که قصد دارند به ویندوز ۱۱ کوچ کنند‌، همچنان بتوانند از رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ فعلی‌شان استفاده کنند. نسخه رسمی ویندوز ۱۱ سیزدهم مهر برای محصولات مختلف منتشر می‌شود و به‌گفته سران مایکروسافت، تا اواسط سال ۲۰۲۲ تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات می‌توانند از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ کوچ کنند.

ردموندی‌ها قصد دارند انتشار به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ به‌تدریج برای محصولات مختلف ازجمله انواع لپ‌تاپ‌ها منتشر شود تا در‌صورت بروز مشکل، فرصت کافی برای رفع آن را داشته باشند. ویندوز ۱۱ با ویژگی‌های متعددی درمقایسه‌با ویندوز ۱۰ منتشر می‌شود. از تغییر ظاهر رابط کاربری و شبیه‌تر‌شدن در برخی جنبه‌ها به سیستم‌عامل مک گرفته تا امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی از ویژگی‌هایی هستند که ویندوز ۱۱ به کاربران ارائه خواهد داد.

دراین‌میان، این پرسش مطرح می‌شود: سرنوشت محصولات مبتنی‌بر ویندوز ۱۰ چه خواهد شد؟ CNET در گزارشش آورده است که اتفاقی مانند ویندوز ۷ رخ می‌دهد. زمانی که پشتیبانی از ویندوز ۷ تمام شد، اولین اتفاق پایان‌یافتن انتشار آپدیت بود. با‌این‌حال، کاربران همچنان می‌توانند از ویندوز ۷ استفاده کنند؛ اما ردموندی‌ها دیگر آپدیت‌هایی شامل پچ‌های جدید امنیتی یا ویژگی‌های جدید به ویندوز ۱۰ اضافه نخواهند کرد.

این نکته را باید مدنظر گرفت که بسیاری از کاربران همچنان از محصولات قدیمی استفاده می‌کنند؛ محصولاتی که به سیستم‌عامل ویندوز ۷ یا ۸ مجهز‌‌‌‌ند. چنین اتفاقی نیز ممکن است در آینده برای بسیاری از کاربران ویندوز ۱۰ رخ دهد؛ به‌ویژه اینکه برخی از سخت‌افزارهای فعلی نمی‌توانند از ویندوز ۱۱ پشتیبانی کنند. ردموندی‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری از ویندوز ۱۰ را تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهند داد تا کاربران فرصت کافی برای تهیه سخت‌افزاری سازگار با ویندوز ۱۱ را داشته باشند.


کلیدواژه ها: ویندوز ۱۰ | نسخه رسمی ویندوز ۱۱ | پشتیبانی از ویندوز ۱۰ |



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 767 بار   |   دفعات چاپ: 153 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر