همکاری مایکروسافت با ISP ها برای جلوگیری از گسترش بدافزار Trickbot همکاری مایکروسافت با ISP ها برای جلوگیری از گسترش بدافزار Trickbot

 | تاریخ ارسال: 1400/6/13 | 

مایکروسافت با همکاری ISP ها به جنگ خانه‌به‌خانه با باج‌افزار Trickbot رفته است.

مایکروسافت می‌گوید با همکاری شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت (ISP) در حال بررسی روترها برای کشف موارد مشکوک به بدافزار Trickbot است. بدافزار Trickbot به‌طور گسترده در حال گسترش در برزیل و آمریکای لاتین است.

مایکروسافت امیدوار است با اقدام یادشده این گروه خراب‌کار بین‌المللی را درهم بشکند. به‌گزارش dailybeast، این گروه یکی از اهداف اصلی فرماندهی سایبری ایالات متحده آمریکا و مایکروسافت است. براساس گزارش مذکور، این گروه هکری که بدافزار Trickbot را کنترل می‌کنند، در کشورهای روسیه، بلاروس، اوکراین و سورینام حضور دارند. گروه ذکرشده از کامپیوتر‌هایی که امنیت ضعیفی دارند، به‌عنوان شبکه عظیم botnet برای اهداف غیر‌قانونی‌شان، ازجمله ارسال باج‌افزار و بدافزار، سوءاستفاده می‌کنند.

بدافزار Trickbot که به هایجکت‌کردن روترها و دستگاه‌های اینترنت اشیاء معرف است، به‌راحتی شناسایی نمی‌شود و معمولا صاحب این دستگاه‌ها از حضور این بدافزار کاملا بی‌خبر هستند. راهکار پیشنهادی برای این کاربران جایگزین روتر آلوده با روتر جدید و امن است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، بدافزار Trickbot با حمله به بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها و سازمان‌های دولتی اطلاعات آن‌ها را سرقت و برای دریافت باج، این سیستم‌ها را قفل می‌کند.

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 897 بار   |   دفعات چاپ: 167 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر