نسخه لینوکس مایکروسافت اج به‌زودی منتشر می‌شود نسخه لینوکس مایکروسافت اج به‌زودی منتشر می‌شود

 | تاریخ ارسال: 1399/9/11 | 
مایکروسافت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد نسخه‌ی لینوکس مرورگر اج ماه آینده‌ی میلادی منتشر می‌شود. این نسخه قرار است نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان باشد.

نسخه‌ی کرومیوم مایکروسافت اج (Microsoft Edge) را نمی‌توان مرورگری کامل به‌حساب آورد؛ اما این مرورگر درمقایسه‌با نسخه‌ی قدیمی پیشرفت‌های زیادی تجربه کرده و امروزه وب‌گردی لذت‌بخشی به کاربران ارائه می‌دهد. پیشرفت‌های مایکروسافت اج به‌حدی بوده که می‌توان از آن به‌‌عنوان رقیبی سرسخت برای مرورگرهای قدیمی و محبوب گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس یاد کرد؛ البته صرفا روی سیستم‌‌عامل‌های ویندوز و مک. مایکروسافت مدت‌ها است به کاربران لینوکس بی‌توجهی می‌کند و این رویه قرار است‌ به‌زودی تغییر کند. 

از آغاز ماه آینده‌ی میلادی، یعنی اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹)، مایکروسافت اج قرار است برای کاربران سیستم‌عامل لینوکس نیز دردسترس قرار بگیرد. البته در این ماه، انتشار نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اج برای لینوکس را شاهد خواهیم بود. ازآنجاکه در آغاز کار قرار نیست نسخه‌ی کامل مایکروسافت اج برای لینوکس منتشر شود، به‌احتمال بسیار زیاد درصورت استفاده از مرورگر، با باگ‌های متعددی مواجه خواهید شد. بااین‌حال، شکی نداریم مهندسان مایکروسافت تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندند تا نسخه‌ی پیش‌نمایش اج کمترین باگ‌ ممکن را داشته باشد.

زمانی‌که ماه اکتبر فرارسید، اگر کاربر لینوکس باشید، دو تصمیم پیش ‌روی خود دارید: درصورت تمایل، می‌توانید از همان ابتدا سراغ تهیه‌ی نسخه‌ی اولیه‌ی اج بروید و آن را از وب‌سایت Microsoft Edge Insider دانلود کنید؛ اگر به این روش علاقه ندارید، به‌سادگی سراغ پکیج‌منیجر داخلی لینوکس می‌توانید بروید. حساب کاربری رسمی مایکروسافت اج در توییتر نوشت: «بیلد پیش‌نمایش کانال توسعه‌دهنده‌ی نسخه‌ی لینوکس مایکروسافت اج ماه اکتبر دردسترس خواهد بود. برای نصب این نسخه روی رایانه‌های شما‌ هیجان‌زده‌ایم.»

اگر از این مرورگر در سیستم‌عامل لینوکس استفاده کنید، می‌توانید تجربه‌های خود را دراختیار مهندسان مایکروسافت قرار دهید تا آن‌ها مرورگر را بهبود بخشند. مایکروسافت در اطلاعیه‌ی جدیدش از کاربران درخواست می‌کند به‌طور خلاصه تجربه‌ی کاربری اج را روی لینوکس شرح دهند و نکات مثبت و منفی آن را بیان کنند. برای انجام این کار، می‌توانید وارد انجمن آنلاین وب‌سایت Microsoft Edge Insider شوید یا سراغ حساب کاربری Edge Dev در توییتر بروید. 

به‌احتمال زیاد، نسخه‌ی لینوکس مایکروسافت اج قرار نیست تفاوت‌های درخورتوجهی با نسخه‌های ویندوز و مک این مرورگر داشته باشد؛ بنابراین، انتظار داریم در این نسخه نیز امکان نصب افزونه‌های گوگل کروم وجود داشته باشد. همچنین، نسخه‌ی لینوکس اج تمامی قابلیت‌های موتور کرومیوم را خواهد داشت؛ به‌‌ویژه قابلیت‌هایی که به‌طور ویژه برای اج ساخته‌شده‌اند. 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 804 بار   |   دفعات چاپ: 159 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر