مایکروسافت بیلد 18234 از ویندوز 10 را با سه قابلیت جدید منتشر کرد

 | تاریخ ارسال: 1397/6/17 | 

پس از گذشته سه هفته از انتشار آخرین نسخه آزمایشی از ویندوز 10، مایکروسافت بالاخره امروز نسخه جدیدی از این سیستم عامل را منتشر کرد. این نسخه که با عنوان بیلد 18234 معرفی شده است چند قابلیت جانبی را به ویندوز 10 اضافه می‌کند.

بیلد 18234 از ویندوز 10، یک نسخه آزمایشی از بروزرسانی Redstone 6 است که طبق برنامه زمان بندی شده از سوی مایکروسافت قرار است در بهار سال آینده میلادی به دست کاربران برسد. با این وجود از امروز کاربران عضو برنامه Windows Insider می‌توانند آن را بر روی سیستم‌های خود نصب کنند. این نسخه جدید از ویندوز 10 دارای چند قابلیت جدید است که سبب می‌شود عملکرد آن با قلم‌های هوشمند و همچنین قابلیت ثبت نوشته‌ها بهبود پیدا کند.

در اولین قابلیت جدید، برنامه Microsoft To-Do هم اکنون از قابلیت‌های موجود در برنامهWindows Ink پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب امکان یادداشت برداری از اطلاعات مختلف با استفاده از قلم‌‌های هوشمند بهتر از قبل وجود خواهد داشت. به این ترتیب، برنامه To-Do هم اکنون قادر است امکان ثبت نوشته‌ها توسط دست خط شخصی کاربران را مهیا کند. مایکروسافت از کاربران درخواست کرده است که پس از استفاده از قابلیت‌های جدید این برنامه، تجربه‌های شخصی خود از نحوه عملکرد آن را همراه با تگ Microsoft ToDo در توییتر منتشر کنند.

مایکروسافت در هفته گذشته نسخه جدیدی از برنامه Sticky Notes را معرفی کرده بود. اکنون این برنامه نیز به ویندوز 10 آمده است و همراه با قابلیت‌های جدید و تازه امکان یادداشت برداری از اطلاعات مختلف و چسباندن آن‌ها به صفحه دسکتاپ را مهیا می‌کند. از میان قابلیت‌های جدید این برنامه می‌توان به امکان همگام‌سازی نوشته‌ها بین دستگاه‌های مختلف اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند پیش از ثبت نوشته‌ها، یک حساب کاربری ایجاد کنند و پس از ورود به این حساب کاربری بر روی دیگر دستگاه‌ها به تمامی نوشته‌های خود دسترسی پیدا کنند.
 

مایکروسافت چندی پیش برنامه کاربردی جدیدی با عنوان Snip & Sketch را به ویندوز 10 آورد که جایگزین برنامه کهنه کار و پرطرفدار Snipping Tool است. در نسخه‌های آزمایشی پیشین این برنامه قابلیت جدیدی داشت که امکان ثبت تصاویر از نمایشگر با یک وقفه زمانی را مهیا می‌کرد. اما دکمه مربوط به این قابلیت دارای یک باگ بود که به کاربران امکان استفاده از آن را نمی‌داد. مایکروسافت امروز و پس از انتشار بیلد 18234 از ویندوز 10 اعلام کرد که این باگ را رفع کرده است و کاربران هم اکنون می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند. با استفاده از این قابلیت امکان ثبت تصاویر در وقفه‌های زمانی 3 و 10 ثانیه ممکن خواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرده است که علاوه بر ویژگی‌های بالا، چندین باگ نرم افزاری موجود در نسخه‌های پیشین را هم برطرف کرده است که موجب می‌شود عملکرد کلی این سیستم عامل ارتقا پیدا کند. مایکروسافت در ماه آینده باید نسخه نهایی از بروزرسانی Redstone 5 را منتشر کند. انتظار می‌رود در این نسخه نیز چندین قابلیت جدید و مهم به این سیستم عامل اضافه شود.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8103 بار   |   دفعات چاپ: 810 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر